logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۱۹۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

عطریانفر: برخی اصلاح‌طلبان منفعت‌طلبند

عطریانفر:-برخی-اصلاح‌طلبان-منفعت‌طلبند
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: برخی از دوستان دوست دارند روی اسب برنده شرط ببندند و زمانی در انتخابات مشارکت کنند که پیروزی خود را قطعی بدانند که این نگاه باطلی است.

به گزارش موج رسا; محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مصاحبه با مدارا گفت: بخش بزرگی از اصلاحات [از همتی] حمایت کردند. در جبهه اصلاحات ۴-۳ حزب کلیدی داریم که یکی دو احزاب کلیدی حمایت کردند و باقی حمایت نکردند. به نظر من، این بی توجهی و کم لطفی که از ناحیه برخی دوستان در احزاب ذیل اصلاح طلب در حق آقای همتی صورت گرفت، ناشی از این بود تصور می کردند اگر مشارکت کنند می‌بازند پس نباید مشارکت کنند که من ایراد به این نگاه دارم. من فکر می‌کنم فارغ از پیروزی و یا شکست نسبت به اصل مشارکت و فعال بودن و حمایت از نیروی کارآمد که مورد اقبال بوده، وارد صحنه می‌شدند که این کار را نکردند.

وی افزود: ما هم می‌دانستیم احتمال پیروزی ضعیف است و این چیزی نبود که قابل پیش بینی نباشد اما باور ما این است که اگر بخواهید بدنه اجتماعی خود را فعال نگه دارید نمی‌توانید منفعل عمل کنید. این انفعال پذیرفته شده نبود و به این برمی‌گردد که برخی از دوستان دوست دارند روی اسب برنده شرط ببندند و زمانی در انتخابات مشارکت کنند که پیروزی خود را قطعی بدانند که این نگاه باطلی است. این نگاه سیاست ورزی مسئولانه نیست و نوعی [نگاه] منفعت طلبانه است که مورد تائید ما نیست.

عطریانفر با بیان اینکه اتفاقاً این عدم مشارکت به بازسازی لطمه می‌زند چون زمانی می توانید نسبت به بازسازی تشکیلات خود اهتمام داشته باشید که تجربه های موفقیت و شکست خود را مبنا قرار دهید و با آن مرور کنید، ‌گفت: اینکه دچار انفعال شویم جامعه مخاطب همراهی نمی‌کند. امیدواریم این آرزو محقق شود و دوستان بازنگری و باور کنند تا زمانی که به نظام معتقد هستند و قرار بر این است که مبارزات مسالمت آمیز و پارلمانی و قانونمند باشد، الا و لابد مولفه انتخابات و ابزار انتخابات کلیدی‌ترین و موثرترین و کارسازترین و واقع بینانه ترین سازوکاری است که می تواند در جابه جایی قدرت و جابه جایی نخبگان اجرایی کشور نقش داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه اگر بیرون گود بنشینیم و امید داشته باشیم که یک روز شرایط مطلوب شود، محقق نمی‌شود، ‌ تصریح کرد: دوستان اصلاح‌طلب باید این باور را داشته باشند که به هیچ کسی مجانی چیزی نمی دهند. اینکه تصور کنیم گوشه امنی بنشینیم و تنزه طلب باشیم و وجیه المله بمانیم و مورد نقد نباشیم و با جامعه معترض با روش انفعال همسویی کنیم. همین جامعه معترض روزی که شرایط تغییر یافته می‌شود و می‌فهمند چه خطایی از ناحیه دوستان صورت گرفته، همین کسانی که عرصه فعالیت را به انفعال تبدیل کردند مورد نقد جدی همین مخاطبان معترض قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مردم جامعه‌ای هستند که همواره خود را برای دولت هزینه می کنند و متقابلاً انتظار دارند اینها در خط مقدم بایستند و بجنگند و ناامید نشوند و منفعل نباشند و شکستی که از درون یک تلاش صادقانه و موفق و همه جانبه خارج شود قطعاً ارزش آن از پیروزی در حالت انفعال بیشتر است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر