logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۱۸۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

زمین همه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان تخصیص یافته است

زمین-همه-پروژه‌های-طرح-اقدام-ملی-مسکن-در-زنجان-تخصیص-یافته-است
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: زمین برای همه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان تخصیص یافته است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سعید شاهین‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: در حال حاضر فقط در دو شهر سلطانیه و صائین قلعه در استان زنجان ظرفیت ثبت‌نام جدید طرح اقدام ملی مسکن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره ثبت‌نام‌ها، برای 16 واحد در شهرستان سلطانیه زمین تخصیص یافته است، افزود: در صائین قلعه نیز 32 واحد احداث می‌شود.

این مسئول بیان داشت: سهمیه استان زنجان طبق برنامه اداره کل دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی که در دی ماه سال 98 تعیین شد، احداث یک هزار و 500 واحد مسکونی در استان بود.

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: با توجه به استقبال مردم زنجان تعداد واحدها به 5 هزار رسید و با دستور وزیر در اسفند 98 سامانه ثبت‌نام باز و ثبت‌نام‌ها به صورت نامحدود آغاز شد.

شاهین‌فر با بیان اینکه زمین برای احداث 10 هزار واحد در سطح استان زنجان تخصیص یافت که 90 درصد این طرح در شهر زنجان اجرایی می‌شود، افزود: 28 هزار نفر در استان زنجان ثبت‌نام کردند که پس از پالایش،احراز شرایط، قرعه کشی، انتخاب پروژه و افتتاح حساب حدود 14 هزار نفر در سطح استان واریز خود را انجام داده و زمین اختصاص یافت که از این تعداد 13 هزار واحد برای شهر زنجان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نزدیک 9 برابر برنامه اولیه در استان زنجان کار طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: در دومین ثبت‌نام برنامه تا دو سال آینده در استان زنجان طراحی شد و در مراحل بعدی به دلیل عدم نیاز برای زنجان ثبت‌نامی اعلام نشد و فقط در چند شهرستان ثبت‌نام‌ها ادامه یافت.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حالی در 240 شهر کوچک و بزرگ که دارای ظرفیت زمین هستند، ثبت‌نام آغاز شده است در استان زنجان فقط برای دو شهر این ثبت‌نام انجام می‌شود.

شاهین‌فر از حل مشکل تخصیص زمین در منطقه غرب زنجان خبرداد و گفت: کارهای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان به موازات هم پیش می‌رود.

وی در خصوص چرایی عدم آغاز پروژه طرح اقدام ملی مسکن در الهیه، گفت: به دلیل ضرورت تعیین تکلیف متقاضیان در دوره‌های مختلف این امر به تاخیر افتاد اما تا دو ماه آینده که کارهای مطالعاتی این پروژه انجام شده است، این پروژه به پیمانکار سپرده شده و کار ساخت مسکن در این منطقه آغاز می‌شود.

این مسئول بیان داشت: برای همه پروژه‌های تعریف شده در استان زنجان زمین لازم تخصیص یافته است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر