logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۱۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مشکل کمبود تولید پنبه با رفع مشکل واردات آن قابل حل است/ تولید پنبه در کشور رو به کاهش است

مشکل-کمبود-تولید-پنبه-با-رفع-مشکل-واردات-آن-قابل-حل-است-تولید-پنبه-در-کشور-رو-به-کاهش-است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش تولید پنبه در سطح کشور گفت: کاهش تولید پنبه باعث ایجاد مشکلاتی در واحد‌های نساجی شده است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا نعمت‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تولید پنبه در داخل کشور اظهار کرد: مشکلی در رابطه با پنبه داریم که متاسفانه تولید پنبه در ۱۰ و ۱۵ سال گذشته به تدریج کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت پنبه در کشور را پیگیری می‌کند بیان کرد: در حال حاضر باید سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن وارد کنیم اما در واردات این محصول محدودیت‌ها و موانعی داریم که با وزارت کشاورزی در شرف حل این مشکلات هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: با برطرف شدن این مشکلات از تمام ظرفیت‌های صنعت نساجی می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مسئله صنعت در این استان رو به رشد است ابراز کرد: استان زنجان با توجه به نزدیکی به مرکز کشور می‌تواند مکمل سایر بخش‌ها شود.

نعمت زاده با اشاره به اینکه در استان زنجان به ویژه ابهر هم صنایع نساجی سابقه خوبی دارد افزود: امیدواریم شاهد توسعه روز افزون این واحدها در این شهرستان باشیم چرا که نیاز کشور به مراتب بیش از اینها بوده و در حال حاضر بخشی از نخ مصرفی صنایع نساجی از خارج وارد می‌شود.

وی با اشاره به حوزه صنایع کوچک در سطح کشور اشاره و ابراز کرد: در حوزه صنایع کوچک و متوسط مثل سال گذشته با کمک سیستم بانکی کار را دنبال خواهیم کرد و جلسه‌ای با مدیران عامل همه بانکها در چند روز آینده برگزار می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در روزهای گذشته نیز با بانک مرکزی جلساتی در این رابطه برگزاری کردیم و امیدواریم به زودی سامانه مربوط به این کار فراهم شود.

وی با اشاره به حل مشکلات واحد‌های کوچک گفت: واحد‌هایی که مشکلات خود را اعلام می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آنها اقدام می‌شود.

نعمت زاده به فعالیت صنایع پاک در سطح کشور اشاره و ابراز کرد: صنعت ریسندگی از جمله صنایع پاک در سطح کشور بوده و اصولا عمده صنایعی که در سطح کشور فعال‌اند پاک هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست تعاریفی را برای کاهش آلایندگی‌ها در نظر گرفته است خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با کاهش آلایندگی‌ها توجه دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر