logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۱۸۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

جوجه‌ریزی بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در مرغداریهای استان زنجان

جوجه‌ریزی-بیش-از-۶-میلیون-و-۷۰۰-هزار-قطعه-در-مرغداریهای-استان-زنجان
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۶ میلیون و ۷۰۳ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان زنجان داشتیم گفت: میزان جوجه‌ریزی در استان ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش موج رسا; جواد تاراسی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ در بازار زنجان تثبیت شده است و مشکلی در استان وجود ندارد اظهار کرد: افزایش قیمت جوجه یک روزه مشکلاتی را در زنجان ایجاد کرد اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده بازار به کنترل درآمد.

وی میزان جوجه استان زنجان را ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار قطعه عنوان کرد و گفت: میزان جوجه ریزی استان در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ قطعه بود که شاهد افزایش ۷۰ درصدی هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۶ میلیون و ۷۰۳ هزار قطعه جوجه ریزی در استان زنجان داشتیم ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی سه ماهه سال گذشته ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار قطعه بود که میزان افزایش جوجه‌ریزی در استان ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی استان نسبت به ۳ ماهه سال ۹۸ نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است بیان کرد: با این اقدامات در آینده با مشکل تامین مرغ مورد نیاز بازار مشکلی نخواهیم داشت و آمارها نشان دهنده وضعیت خوب بازار مرغ در ۲ ماه آینده است و امیدواریم در مرداد ماه هم وضعیت خوبی در جوجه‌ریزی در استان داشته باشیم.

تاراسی با تاکید براینکه در تامین نهاده‌ها که با مشکل تاخیر مواجه هستیم و در حال حاضر پیگیر حل این مشکل هستیم افزود: واحدهای مرغ تخم گذار نیز در استان نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۱۳ تن تخم مرغ توسط واحدهای تخم‌گذار تولید شده و در بازار توزیع می‌شود گفت: در گذشته در تامین تخم مرغ مورد نیاز استان زنجان به استان‌های دیگر وابسته بودیم اما این وابستگی‌ها افزایش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: از سرمایه‌گذارانی که تمایل برای تولید تخم‌مرغ دارند استقبال می‌کنیم و در تلاش هستیم در استان در تولید تخم‌مرغ به خود کفایی برسیم.

مشکل حمل و نقل نهاده‌ها برطرف شد

قاسم معینی امروز در این جلسه با بیان اینکه به اندازه کافی مرغ در سردخانه‌های استان زنجان ذخیره شده است اظهار داشت: در تامین نهاده‌های دامی نیز مشکلی وجود ندارد و ذخیره نهاده‌ها به اندازه کافی در استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تامین نهاده‌ها با مشکل مقطعی حمل و نقل مواجه بودیم که تدابیر لازم انجام شده تا سهم استان زنجان از نهاده‌هایی که در بنادر کشور رسوب شده به استان منتقل شود افزود: در ذخیره نهاده‌های دامی و محصولات پروتئینی مشکلی در استان زنجان نداریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه خشکسالی برای دامداران عشایری مشکلاتی را در تامین علوفه مورد نیازشان ایجاد کرده است اظهار کرد: برای حل این مشکل مکاتبات لازم انجام شد و نتیجه آن موجب تخصیص ۳ هزار و ۵۰۰ تن جو برای استان بود که در هفته‌های آینده به استان زنجان حمل می‌شود.

ثبات قیمت برنج در بازار زنجان

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت،معدن  و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مرغ گرم به اندازه کافی وارد بازار می‌شود ادامه داد: با توجه به اینکه در بازار مرغ مشکلی وجود ندارد در صورت موافقت توزیع مرغ منجمد متوقف خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به توزیع برنج در سطح استان زنجان اظهار کرد: توزیع برنج با نرخ دولتی باعث ثبات قیمت‌ها شده است و در خرداد و تیرماه حدود یک هزار تن برنج توزیع می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه با تدابیری که انجام شده مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان نخواهیم داشت یادآور شد: در تیرماه، مردادماه و شهریورماه شاهد وفور اقلام اساسی در بازار خواهیم بود.

وی از توزیع ۲۵۰ تن برنج تایلندی در بازار خبرداد و گفت: ۹۸۱ تن شکر یک کیلوگرمی در بازار زنجان با قیمت ۸ هزار و ۷۰۰ تومانی در بازار توزیع شده و همچنان ادامه دارد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر