logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۱۸۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 14 دقیقه ]
انتخابات 1400

وحدت و همدلی سلایق مختلف؛ لازمه موفقیتِ رئیس جمهور منتخب

وحدت-و-همدلی-سلایق-مختلف؛-لازمه-موفقیتِ-رئیس-جمهور-منتخب
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با پیروزی آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی به پایان رسید و اکنون زمان اتحاد، همدلی، همرنگی، همسویی، وحدت و یک‌صدایی برای کمک به تشکیل و توفیق دولت آینده در رسیدن به اهداف و برون‌رفت از وضع موجود است.

به گزارش موج رسا; انتخابات 28 خرداد 1400 در حالی با حضور پررنگ و مشارکت قابل توجه مردم برگزار شد که علی‌رغم اینکه در بیشتر شهرها 2 انتخابات و در برخی شهرها نیز 4 انتخابات همزمان برگزار می‌شد، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صدر اخبار و اطلاعات و کانون توجه داخلی و خارحی قرار داشت.

متاسفانه تبلیغات منفی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم برای خسته نشان دادن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی و همچنین ایجاد ناامیدی در برخی عناصر داخلی مبنی بر «نه به صندوق رای» اینطور جلوه می‌داد که مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای، دلسرد هستند اما تمام این تبلیغات و حتی مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود نه تنها مردم را دلسرد نکرد بلکه ملت آگاه، بصیر، آینده‌نگر، عاشق نظام و انقلاب، مطیع رهبر و زمان‌شناس ایران اسلامی با حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد 1400 ضمن آفریدن صحنه‌های بسیار زیبا، به‌یادماندنی و دشمن‌شکن، تحمیل وابستگی و ما نمی‌توانیم از سوی دشمن را شکست دادند و با انتخاب اصلح، «نه» بزرگ و محکمی به بانیان وضع موجود دادند.

اکنون که رئیس‌جمهوری منتخب اکثریت مردم، مشخص شده و در واقع رئیس‌جمهوری تمام ملت و کشور ایران است و تا 45 روز دیگر با تنفیذ رهبر معظم انقلاب و تحلیف در برابر نمایندگان مردم در خانه ملت، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد، وظیفه تمام مردم، گروه‌ها، جریان‌ها، سلایق و تفکرات مختلف این است که ضمن پذیرش رای اکثریت ملت، رئیس‌جمهوری منتخب را در ادامه مسیر برای تشکیل و توفیق دولت آینده در رسیدن به اهداف و برون‌رفت از وضع موجود، کمک کنند چرا که وحدت، اتحاد، یک‌صدایی، یکپارچگی و همدلی همواره مورد تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و رمز موفقیت و اقتدار روزافزون کشور است.

 

*‌ رئیس‌جمهوری منتخب با رای قاطع مردم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس هیات اجرایی مرکزی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب برگزیده شد.

وی با تبریک ایام میلاد آقا امام رضا(ع) به ملت عزیز ایران و با بیان اینکه حضور مردم در امر مهم و خطیر انتخابات باعث رقم خوردن این حادثه باشکوه در کشور شد، اظهار داشت: امیدوارم که همواره قدردان و شکرگزار نعمت داشتن اختیار، اراده و اعمال حاکمیت در پناه تعالیم اسلام، آموزه‌های دینی و یادگار مانده از امام عزیزمان باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به حضور پُرشکوه مردم در صحنه انتخابات خاطرنشان کرد: حضور مردم  علی‌رغم همه فشارهای روانی، تبلیغاتی، نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از تحریم‌ها و روند ایجاد نارضایتی‌ها به وسیله عواملی که فکر می‌کردند با فشار به مردم به اهداف‌شان خواهند رسید، تحقق یافت.

وزیر کشور افزود: این مردم بنا به هدایت و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و موجب این شکوه و عظمت شدند.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره در مراحل مختلف انتخابات قبل، حین و بعد انتخابات همیشه راهنما، حامی و پشتیبان بودند و از رئیس‌جمهوری محترم کشورمان هم که تمام اختیارات و راهنمایی‌های لازم را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات قرار دادند، تشکر می‌کنم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست‌جمهوری از مجموع ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای اخذ شده که معادل مشارکت ۴۸.۸ درصد واجدین شرایط در انتخابات است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آقای سیدابراهیم رئیسی با  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای، منتخب ملت ایران شد، گفت: آقای محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای، آقای عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای و آقای سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ رای کسب کرده‌اند.

وزیر کشور همچنین در خصوص میزان آرای باطله ماخوذه هم اظهار داشت: ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای باطله نیز در این انتخابات اخذ شده است.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد: با عنایت خداوند متعال، همه کسانی که قصد خدمت در درگاه مردم عزیز ایران، انقلاب اسلامی ایران، شهدا و میراث آن‌ها و خدمت به ایران عزیز را دارند و مورد عنایت مردم قرار گرفتند، بتوانند با تکیه بر لطف الهی و کمک مردم و کمک همه کسانی که در جغرافیای ایران، دل در گرو این سرزمین و دین خدا دارند، بتوانند ان‌شاءالله موفق باشند و همه مطالبات، خواسته‌ها و آمال مردم را محقق کنند.

 

*‌ پیام قدردانی رهبر انقلاب

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز شنبه (29 خرداد) پیامی به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات 1400 صادر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ملت بزرگ و سربلند ایران!

حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات ۲۸ خرداد، صفحه درخشان دیگری بر افتخارات شما افزود. در میانۀ عواملی که هریک به‌گونه‌ای می‌توانست مشارکت در انتخابات را کم‌رنگ کند، مناظر چشم‌نوازِ اجتماعات شما در مراکز رأی‌گیری در سراسر کشور، نشانه آشکاری از عزم راسخ و دلِ امیدوار و دیده بیدار بود. پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماریِ فراگیر (کرونا)، نه مخالف‌خوانی‌هایی که با انگیزه دلسرد کردن مردم از ماه‌ها پیش آغاز شده بود و نه حتی برخی اختلالات در جریان رای‌گیری در ساعاتی از روزِ انتخاب، هیچ‌یک نتوانست بر عزم ملت ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را دچار مشکل سازد.

اینجانب جبهه سپاس بر خاک می‌سایم و خداوند علیم و قدیر را بر توفیقی که به ملت ایران عطا کرد و نظر رحمتی که بر ایران و جمهوری اسلامی افکند، شُکر بی‌پایان می‌گزارم. به ملت ایران شادباش می‌گویم و به حضرات محترمی که با انتخاب مردم به مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها در سراسر کشور دست یافته‌اند همراه با عرض تبریک، قدردانی از این ملت باوفا و پایبندی کامل به وظایفی را که در قانون برای آنان شمرده شده است، یادآوری میکنم. فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدایی را همواره مدّ نظر داشته باشید.

لازم می‌دانم از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور و دستگاه‌های حافظ امنیت و سلامت و رسانه پُرتلاش ملی و نامزدهای محترم و همه کسانی که به نحوی به این آزمون بزرگ کمک کرده‌اند تشکر کنم.

به حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه که صاحب اصلی این کشور و این نظام است، سلام عرض می‌کنم و درود می‌فرستم، علو درجات امام عزیز که سلسله‌جنبان حرکت عظیم ملت ایران بود و شهیدان والامقام را که برترین افتخارات کشورند از خداوند متعال مسالت می‌کنم.

 

*‌ شنبه برادری

«شنبه برادری» اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد که تاکید بر وحدت و اتحاد پس از پایان انتخابات و مشخص شدن فرد منتخب دارد.

انتخابات هر چه که باشد تا 24 ساعت قبل از آغاز فرآیند رای‌گیری، عرصه تبلیغات، اعلام برنامه و رقایت بین نامزدها است اما هر انتخاباتی، یک منتخب دارد و پس از پایان زمان رای‌گیری و مشخص شدن فرد منتخب باید در راستای پیشبرد امور به فرد منتخب کمک کرد تا بتواند برنامه‌های خود را پیاده کند.

متاسفانه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 با وجود اینکه فرد منتخب با تفاوت قابل توجهی نسبت به نفر دوم، منتخب ملت شده بود اما عده‌ای این انتخاب را نپذیرفتند و متاسفانه اعتراض خود را نیز از راه‌های غیراخلاقی و غیرقانونی ابراز کردند که این موضوع هم سبب ورود خسارت‌های مادی فراوان به کشور شد و هم کشور را حدود 8 ماه با آشوب و خشونت مواجه کرد تا اینکه ملت همیشه در صحنه، آگاه، بصیر و زمان‌شناس ایران اسلامی با خروش خود در 9 دی‌ماه همان سال ضمن خاموش کردن فتنه‌های دشمن و تودهنی به یاوه‌گویان، پاسخ محکمی به اغتشاشگران داده و روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت را در کشور به ثبت رساندند.

خوشبختانه در انتخابات 1400 این اتفاقات نیفتاد و با وجود رقابت شدید بین نامزدها و تلاش تمام آن‌ها برای کسب کرسی قوه مجریه کشور، نامزدهایی که آرای حد نصاب را کسب نکرده بودند، اولین نفراتی بودند که به فرد منتخب ملت، تبریک گفتند و رئیس‌جمهوری مستقر نیز اولین فردی بود که جهت عرض تبریک به دیدار رئیس‌جمهوری منتخب رفت و تمام این‌ها در کنار پذیرش نتیجه انتخابات از سوی مردم و هواداران سایر نامزدها صحنه زیبایی در کشور آفریده شد و نشان داد که وحدت و اتحاد، چاشنی محکمی برای ملت در برابر بیگانگان، دشمنان و بدخواهان است.

اکنون که رئیس‌جمهوری منتخب، مشخص شده و فعالیت خود را از اواسط تابستان آغاز خواهد کرد، ضروری است تا آحاد مختلف مردم، گروه‌ها، جریان‌ها و سلایق مختلف ایشان را در راه رسیدن به اهداف و برنامه‌های مورد نظر کمک کنند.

 

*‌ شنبه بعد از انتخابات، روز مهربانی و رفاقت است

آیت‌اله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان به خبرنگار موج رسا؛ گفت: مردم با حضور حداکثری در انتخابات 28 خرداد، حماسه دیگری برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی آفریدند و دشمن را برای چندمین بار مایوس کردند.

وی با بیان اینکه شنبه بعد از انتخابات، روز مهربانی و رفاقت است، خاطرنشان کرد: تا جمعه، روز رقابت بود اما بعد از آن، روز رفاقت و مهربانی است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه ملت، پیروز انتخابات است تصریح کرد: کسانی که رای دادند، پیروز هستند چه آن‌هایی که نامزد مورد نظرشان اکثریت آرا را کسب کرده و چه آن‌هایی که نامزد مورد نظرشان، اکثریت آرا را به دست نیاورده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: خوشبختی دیگر این بود که سلاله حضرت زهرا(س) و شخصیتی که طولانی‌ترین و درخشان‌ترین سابقه در عرصه قضایی را دارد در راس امور اجرایی کشور قرار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از تمام عوامل و برگزارکنندگان انتخابات از نیروهای اجرایی، امنیتی، انتظامی و خدماتی تا نیروهای زحمتکش شهرداری، خاطرنشان کرد: اینکه نامزدهایی که اکثریت آرا را کسب نکرده بودند، صبح امروز (شنبه) به منتخب ملت تبریک گفتند نیز جای تشکر دارد.

 

*‌ اکنون نوبت رئیس‌جمهوری منتخب است

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور و مشارکت مردم در انتخابات 28 خرداد به خبرنگار موج رسا؛ گفت: مردم با مشارکت در انتخابات، خط بطلان به تبلیغات دشمن کشیدند.

وی با بیان اینکه تبلیغات منفی بسیاری زیادی در این زمینه انجام شده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم نشان دادن که انقلاب و رهبر خود را دوست دارند و پشتیبان نظام هستند لذا با آمدن به پای صندوق‌های رای، کار را تمام کردند.

طاهری افزود: اکنون نوبت رئیس‌جمهوری منتخب (آیت‌اله رئیسی) و جریان انقلاب است که جواب این حضور مردم را با خدمت صادقانه بدهند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بعدی با خدمت صادقانه جواب این حضور را بدهد تا مردم برای دوره‌های بعدی به کارآمدی رای بدهند و ببینند که شعارها حقیقت است.

وی با بیان اینکه امروز که انتخابات تمام شده، آخر کار نیست و تازه اول کار است، اظهار داشت: جریان انقلاب باید یک بسم‌الله گفته و کار را جدی پیش ببرید.

 

*‌ مدیران دولت آینده برای کار کردن نباید شبانه‌روز بشناسند

سیدالبرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به انتخاب فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری به خبرنگار موج رسا؛ گفت: امیدواریم فردی که انتخاب شده با استعانت از ظرفیتی که در مسائل شرعی و اعتقادی در بطن اسلام است و همچنین استعانت از انفاس قدسی امام راحل که انقلاب مردمی را تشکیل داده از تمام ظرفیت‌های کشور چه آن‌ها که در دولت گذشته بوده و چه در دولت فعلی حضور خواهند یافت، استفاده کند.

حسینی ابراز کرد: امیدواریم فرصتی پیش آید تا از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه کشور استفاده شود و آرزوی ما این است و تمام کمک‌مان نیز در این راستا خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم، پیروز میدان حماسه انتخابات 28 خرداد هستند، اظهار داشت: حجت برای تمام مسئولین در همه قوای سه‌گانه و همه عرصه‌ها تمام است.

حسینی خاطرنشان کرد: وقتی مشارکت در شرایط کنونی و در این برهه زمانی، حداکثری است یعنی هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن، وجود ندارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعا هر کسی در ادامه کار که در تشکیل دولت و جای‌جای ساختار کشور قرار می‌گیرند به خاطر حرمتی که مردم دارند و افتخاری که با حضور در انتخابات آفریدند نباید شبانه‌روز بشناسند.

 

*‌ همه باید به دولت جدید کمک کنیم

اکبر عباسی، عضو خانه احزاب و رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان زنجان نیز به خبرنگار موج رسا؛ گفت: اول به ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم که در انتخابات 28 خرداد 1400 حماسه آفریدند و سپس به رئیس‌جمهوری منتخب نیز تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و خود مردم، برنده انتخابات بودند، خاطرنشان کرد: 370 شبکه و رسانه خارجی در حال تخریب و در واقع شاخ و شونه کشیدن بودند که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما ملت آگاه و بصیر ایران به این رسانه‌ها و دشمنان، تودهنی زدند و به صورت پرشور و پررنگ در پای صندوق‌های رای حاضر شده و برای همیشه آن‌ها را ناامید کردند.

عباسی تاکید کرد: طرفداران تمام نامزدهایی که آرای حد نصاب را کسب نکردند و تمام آحاد مردم در افکار و سلایق مختلف باید دست به دست هم داده و برای آینده و داشتن کشوری آباد و آزاد به دولت منتخب، کمک کنیم.

عضو خانه احزاب و رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان زنجان با تاکید بر اینکه ملت، برنده اصلی انتخابات است، گفت: وحدت، اتحاد، هماهنگی و همکاری مناسب با دولت آینده، لازمه تمام اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

وی اظهار داشت: در ستاد دکتر محسن رضایی نیز توصیه و تاکید شده که برای ارتقای توانمندی و پیشرفت کشور و نظام جمهوری اسلامی با دولت آینده همکاری کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: برای رسیدن دولت منتخب به اهداف و برنامه‌های خود، حاضر به هر نوع همکاری و تعامل و کمک به دولت هستیم.

 

*‌ مردم، تغییرات اقتصادی دولت بعدی را در سفره خود لمس خواهند کرد

عضو خانه احزاب و رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان زنجان در خصوص پیش‌بینی آینده کشور با انتخاب دولت، گفت: پیش‌بینی و امید بنده این است که با توجه به اینکه مردم در شرایط سخت اقتصادی علی‌رغم بمباران تبلیغاتی دشمن در پای صندوق‌های رای، حاضر شدند، انتظار تغییر در وضع موجود را دارند.

وی با بیان اینکه این انتظارت بیشتر در حوزه اقتصادی و معیشتی است، اظهار داشت: مردم انتظار دارند که تغییراتی در حوزه اقتصادی بیفتد که آن را در سفره خود لمس کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: هم امیدواریم و هم اطمینان داریم که این اتفاق، رخ خواهد داد و مردم، تغییرات اقتصادی را در سفره خود لمس خواهند کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر