logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۱۷۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در پی تخریب بنر تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مطرح شد؛

ستاد نامزدها شکایت خود را به ستاد انتخابات ارائه دهند

ستاد-نامزدها-شکایت-خود-را-به-ستاد-انتخابات-ارائه-دهند
پس از اتمام مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات، بنرهای تبلیغاتی برخی نامزدها تخریب شده که اعتراض مسئولان ستادهایشان را در پی داشت.

به گزارش موج رسا; در پی اعلام ستاد انتخاباتی برخی نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر تخریب بنرهای تبلیغاتی آن‌ها موضوع را از مسئولان مربوطه پیگیری کردیم.

رضا عسگری فرماندار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: کمیته امحای فرمانداری به کسانی که تبلیغات غیرمجاز داشته باشند، اخطار دادند و در گام اول به خود کسانی که به هر نحوی تخلف کرده بودند اخطار دادند و به خودشان اعلام می‌شد که جمع‌آوری کنند و در صورتی که جمع‌آوری نمی‌کردند توسط کمیته، جمع‌آوری شده و به خود ستادها نیز تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهد برخی تخریب‌ها در سطح شهر بودیم، گفت: بعضا به دلایل مختلف، امحا و تخریب بنرها بوده که در دست بررسی است.

عسگری افزود: مواردی که از ناحیه کمیته امحا بخواهد انجام شود حتما به خود ستادها تذکر داده می‌شود و همکاران، تذکرات لازم را داده اند و بدون تذکرات به ستادها و داوطلبان، اقدامی انجام نشده است.

فرماندار زنجان تصریح کرد: به هر کسی که تخلفی در زمینه انتخابات داشته و کمیته امحا قصد جمع‌آوری بارها را داشته، قبل از هر اقدامی به خود داوطلبان یا ستادهایشان تذکر داده اند.

وی گفت: با توجه به افزایش تعداد تبلیغات بنری در سطح شهر که توسط نامزدهای شورای شهر بوده، دیروز اعلام کردیم به کمیته امحا مبنی بر اینکه مواردی که از قبل به آن‌ها تذکر داده شده بود و جمع شده، بعد از آن تذکر جدیدی داده نشود و موردی نداشتیم که کمیته امحا بخواهد جمع‌آوری تبلیغات غیرمجاز را داشته باشد و همه تبلیغات‌هایی که در سطح شهر وجود دارد صرفا مواردی که باید جمع‌آوری می‌شده و یا به دلایلی از جمله عدم ایمنی لازم داربست‌ها یا سایر مسائل و یا شکایت‌های که بوده را گفته‌ ایم به ستاد مربوطه اعلام کنند و خود ستادها جمع‌آوری کنند.

عسگری خاطرنشان کرد: در صورتی که با ستاد اعلام شد و جمع آوری نکردند، کمیته امحا کار قانونی خودش را انجام می‌دهد.

وی افزود: مواردی که جمع‌آوری شده اما اخطاری به آن‌ها داده نشده مطمئنا توسط کمیته امحا نبوده است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ستاد انتخابات، تخلفات مربوطه را پیگیری می‌کند، گفت: ستادهای نامزدها می‌توانند شکایت کتبی خود را در این زمینه ارائه دهند تا بررسی‌ها انجام شود.

وی اظهار داشت: مواردی هم بوده که داوطلبانی که تبلیغات آن‌ها تخریب شده بود اعلام کردند و در دست بررسی است.

عسگری خاطرنشان کرد: با مواردی برخورد کرده بودیم که به صورت غیرمسئول و یا افرادی که رقبای همدیگر بودند نسبت به تخریب تبلیغات همدیگر هم متاسفانه اقدام می‌کردند.

 

حبیب ملایی یگانه، شهردار زنجان نیز در این رابطه به خبرنگار موج رسا؛ گفت: شهرداری، عضو کمیته امحا است اما فقط نقش اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امحا اعضای مختلفی از فرمانداری و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ ها دارد، اظهار داشت: وظیفه و نقش شهرداری در این رابطه فقط اقدام اجرایی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر