logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۱۷۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

شهیدی که زاکانی سر مزار او رفت

شهیدی-که-زاکانی-سر-مزار-او-رفت
با آغاز عملیات فتح المبین به جبهه های نور علیه ظلمت شتافت و در سال ۶۱ با تأسیس تیپ سیدالشهدا (ع) به عنوان فرمانده گردان تخریب لشکر سیدالشهدا (ع) مشغول به کار شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور بر سر مزار شهید عبدالله نوریان و دانشمندان هسته‌ای شهیدان علیمحمدی و احمدی‌روشن در گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر ضمن اعلام انصراف، از مردم ایران دعوت کرد با توجه به اقبال بیشتر، به کاندیدای اصلح  آیت‌الله رئیسی رای بدهند.

شهید عبدالله نوریان کیست؟

او را به دونام صدا می کردند؛ عبدالله و محمود؛ از همان ابتدا در خانواده ای مؤمن و دوستدار ولایت با احساسات پاک و بی آلایش مذهبی آشنا شد. کودکی اش را صرف یادگیری قرآن در مسجد محل کرد. علاقه خاصی به مباحث دینی داشت و در کنار تحصیل به مطالعه کتب مذهبی نظیر نهج البلاغه می پرداخت.

کتاب «حکومت اسلامی» حضرت امام (ره) تأثیر عمیقی در اندیشه های سیاسی و دینی اش گذاشت به طوری که از آن پس تصمیم گرفت افکار و عقاید ایشان را در میان مردم ترویج دهد.

شهید نوریان، با مبارزان شهیدی چون شهید شاه آبادی و شهید اندرزگو مأنوس بود؛ او در راهپیمایی های میلیونی بر ضد استبداد به انتظام امور می پرداخت و در سال ۱۳۵۸ همزمان با اخذ دیپلم به منظور یاری دین خدا به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

وی در اسفندماه سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و سه سال زندگی مشترک داشت.

از آنجا که در شناسایی و مبارزه با عناصر ضد انقلاب تجربه های مفید و موفق داشت، در واحد تحقیقات پذیرش ستاد مرکزی سپاه مشغول خدمت شد. وی در عملیات بازی دراز شرکت فعال داشت.

با آغاز عملیات فتح المبین به جبهه های نور علیه ظلمت شتافت و در سال ۶۱ با تأسیس تیپ سیدالشهدا (ع) به عنوان فرمانده گردان تخریب لشکر سیدالشهدا (ع) مشغول به کار شد.

وی از نخستین روزهای مسئولیت خود تمام توانش را صرف تربیت نیروهای کارآزموده تخریبچی کرد که تا آخرین روز جنگ موفقیت گردان تخریب مرهون و مدیون کادرسازی آن شهید بزرگوار است.

شهید نوریان در ایامی که در تهران و مرخصی بود، جزء حلقه شاگردان معنوی عارف واصل حضرت آیت الله حق شناس بود و این عالم ربانی نیز علاقه خاصی به این شهید داشت.

قبل از عملیات والفجر ۸ به علت توانمندی بالای مدیریتی، سکاندار دو واحد رزمی حیاتی جنگ یعنی تخریب و مهندسی شد. حضور غواصان گردان تخریب در ایجاد معبر در جزیره ام الرصاص و شکستن خط، توأمان در کارنامه مدیریتی این شهید والامقام می درخشد.

۴ اسفند ۶۴ سردار شهید نوریان، در سن ۲۴ سالگی در عملیات والفجر ۸ در حالیکه مسئولیت مهندسی و تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام را بر عهده داشت، در حین هدایت بلدوزرها به منظور ایجاد خاکریز بر اثر اصابت خمپاره در منطقه فاو به شهادت رسید و به ندای ملکوتی آسمانیان که او را بر سر خوان شهادت دعوت می کردند، لبیک گفت و امروز مزارش در امام زاده علی اکبر شمیران قبله گاه فرشتگان است.
 
وصیت نامه شهید حاج عبدالله نوریان

خدایا! تو خود می‌دانی که خواسته‌ای جز رضا و خشنودی تو ندارم، از سویی به سراسر عمری که به غفلت گذرانده‌ام نگاه می‌کنم، تنم می‌لرزد و می‌گریم و از سوی دیگر به فضلت نگاه می‌کنم و امیدم به رحمتت زیادتر می‌شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از حمد و ستایش خداوند تبارک و تعالی و درود بیکران بر خاتم‌الانبیاء (ص) و سلام بر امامان معصوم (ع) و سلام بر امام مهدی (عج) منجی عالم بشریت و برپاکننده‌ قسط و عدل و بر نایب برحقش امام خمینی که خداوند سایه‌ پر برکتش را بر سر همه‌ ملل مظلوم جهان تا ظهور آقا امام زمان (عج) مستدام بدارد.

 انالله و انا الیه راجعون؛ ما از خدائیم و بازگشتمان به سوی خداست.

وای و صد وای بر آنان که قدر خودشان را در این چند روزه دنیای فانی نمی‌دانند؛ یعنی دستشان را پر نمی‌نمایند و به اخلاق حسنه و اعمال نیک آراسته نمی‌شوند. افسوس که دل می‌بندند و دوست می‌دارند چند روزه‌ دنیای فانی را، همچنان دل می‌بندند که انگار چند صد سال عمر می‌نمایند، غرور می‌ورزند، غفلت زده‌اند و سرکشی می‌کنند و در نهایت از درگه‌ خداوند رانده می‌شوند.

شکر خدای را که باز چند صباح از عمرمان در کنار برادران عزیز و بزرگوار و «مخلص له‌الدین» بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های نور علیه ظلمت گذشت؛ در کنار شهدای بزرگوار و گرانقدر گردان، در کنار معلولین و مجروحین و مفقودین گذشت. خدایا! تو خود می‌دانی که خواسته‌ای جز رضا و خشنودی تو ندارم؛ از سوئی به گناهانم و سراسر عمری که به بیهودگی و غفلت گذرانده‌ام نگاه می‌کنم، تنم می‌لرزد، می‌گریم، نکند مرا نبخشی و از سوی دیگر به رحمت و فضل و بخششت نگاه می‌کنم، امیدم به رحمت و بخشودگیت زیادتر می‌شود.

انشاالله همه‌ مسلمین سربلند و سرافراز باشند و با دست پر به پیشگاه خداوند منان حاضر شوند. خانواده گرامی و عالیقدرم و همسرم. عزیز و صابر، به خدا توکل کنید که «و من یتوکل علی‌الله فهو حسبه»؛

مرا ببخشید که حق خود را ادا نکردم. خداوند یاورتان، مرا حلال کنید و ببخشید؛

به همه‌ دوستان و آشنایان سلام برسانید و حلالیت بطلبید.

به همه بگوئید بیائید در جبهه‌ها که رزمندگانش با مناجاتشان فضای آنجا را عطرآگین نموده‌اند تا از غفلت‌های گذشته به دامن اسلام بازگردید.

 انشاء‌الله

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر