logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۱۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

انجام انتخابات سه فدراسیون تا پایان دولت

انجام-انتخابات-سه-فدراسیون-تا-پایان-دولت
وزارت ورزش که از ابتدای سال انتخابات سه فدراسیون را به سرانجام رسانده امیدوار است تا پیش از پایان کارش در این دولت، انتخابات سه فدراسیون دیگر از جمله ژیمناستیک را هم برگزار کند.

به گزارش موج رسا; فدراسیون‌های ورزشی و برگزاری انتخابات آنها یکی از اولویت‌های وزارت ورزش در آغاز سال جدید بود به گونه‌ای که بتواند تا پیش از پایان کار دولت، انتخابات به جامانده از سال گذشته یا سال قبل از آن را سر و سامان دهد و همزمان پیگیر انتخابات زودهنگام فدراسیون‌های واجد شرایط هم باشد.

بر این اساس انتخابات فدراسیون شطرنج که از اسفندماه سال ۹۷ وارد پروسه سرپرستی شد و دو فدراسیون دوچرخه سواری و پهلوانی و زورخانه ای که بهمن ماه سال گذشته با اتمام دوره قانونی ریاست مواجه شدند، اولویت‌های وزارت ورزش برای برگزاری مجمع در سال جاری بودند.

همزمان وزارت ورزش مترصد آن بود که از آیین نامه انتخاباتی فدراسیون‌ها و بندی که ثبت نام از کاندیداها در فاصله ۷۵ روز پیش از پایان دوره ریاست را مجاز کرده برای برگزاری انتخابات سه فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی که دوره ریاست فعلی آنها نیمه نخست سال جاری به پایان می‌رسد، استفاده کند.

مختومه شدن پرونده انتخابات به جامانده از سال‌های قبل

بنابراین در آغاز سال جاری اینطور پیش بینی می‌شد که در فرصت چندماهه باقی مانده از عمر وزارت ورزش در دوره مسعود سلطانی فر انتخابات ۶ فدراسیون برگزار شود؛ طبق این پیش بینی تا به امروز به ترتیب انتخابات دوچرخه سواری، شطرنج و پهلوانی و زورخانه ای برگزار شده است تا پرونده انتخابات به جامانده از سال‌های قبل بسته شود.

وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات سه فدراسیون موردنظرش که دوره ریاست چهارساله آنها تیرماه به پایان می‌رسد هم اقدامات لازم را انجام داده است تا طبق آنچه مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش هم وعده داده، تا پایان دولت هیچ فدراسیونی باقی نماند که با سرپرست اداره شود.

البته این صحبت علی نژاد برای زمانی بود که فدراسیون ژیمناستیک به خاطر هجمه‌های داخلی و رسیدن آن به گوش مدیران خارجی وارد حاشیه‌های جدید نشده بود؛ حاشیه‌هایی که از لابه لای آن صحبت‌های ضد و نقیض مبنی تعلیق انتخابات این فدراسیون به درخواست مسئولان جهانی هم شنیده می‌شود. اگرچه وزارت ورزش آن را رد می‌کند و تاکید دارد که کماکان برگزاری انتخابات ژیمناستیک در دستور کار است.

انجام انتخابات سه فدراسیون تا پایان دولت/ ژیمناستیک در برنامه است

برگزاری انتخابات ژیمناسیک به قوت خود باقی است

علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در مورد ژیمناستیک و انتخابات این فدراسیون هیچ مکاتبه‌ای از طرف فدراسیون جهانی رشته یا نهاد دیگری با وزارت ورزش نشده است. بنابراین پیگیر انتخابات این فدراسیون هستیم تا بتوانیم با توجه در پیش بودن اتمام دوره ریاست فعلی و پایان دولت، انتخابات این فدراسیون را هم برگزار کنیم.

خسروی همچنین تاکید کرد که پرونده کاندیداهای ریاست فدراسیون ژیمناستیک که از کمیته تطبیق وزارت ورزش تاییدیه صلاحیت مدیریتی گرفته اند در اختیار مراجع ذی صلاح قرار داده شده است. منتظر اعلام رای این مراجع در مورد کاندیداها هستیم تا انتخابات ژیمناستیک را برگزار کنیم.

۸ کاندیدا برای سه صندلی ریاست

به گزارش خبرنگار مهر، علاوه بر ژیمناستیک که مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی بر برگزاری انتخابات آن تاکید دارد دو فدراسیون اسکیت و تیراندازی هم در انتظار تایید صلاحیت نهایی کاندیداهای خود هستند. افرادی متقاضی ریاست در این فدراسیون‌ها که از صلاحیت مدیریتی آنها در کمیته تطبیق وزارت ورزش به تایید رسیده است به مراجع ذی صلاح معرفی شده اند تا تاییدیه صلاحیت نهایی آنها هم گرفته شود.

بدین ترتیب باید منتظر بود طی هفته‌های آینده و تا پیش از پایان کار دولت، انتخابات سه فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی به سرانجام برسد. برای این سه فدراسیون در مجموع هشت نفر کاندیدای ریاست شده اند یک مرحله از تایید صلاحیت خود را طی کرده اند.

بهمن محمدرضایی و مجید هنرجو کاندیداهای ریاست در فدراسیون اسکیت هستند. برای فدراسیون ژیمناستیک و ریاست این فدراسیون حامد جولایی و حبیب نوظهوری با یکدیگر رقابت خواهند داشت. علاوه بر این، سید کمال پیامبری، علی دادگر، داود کرمی و حسین زکی زاده هم چهار کاندیدای فدراسیون تیراندازی هستند.

پرونده این هشت کاندیدا در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفته است. علیرضا خسروی تاکید دارد که به محض دریافت نتیجه استعلام در مورد این کاندیداها، نسبت به تعیین زمان انتخابات اقدام می‌شود.

برگزاری انتخابات اسکیت، ژیمناستیک وتیراندازی در حالی در برنامه وزارت ورزش قرار گرفته که دوره ریاست فعلی این فدراسیون‌ها هنوز تمام نشده است. دوره ریاست بهمن محمدرضایی در فدراسیون اسکیت ۱۱ تیرماه به پایان می‌رسد. زهرا اینچه درگاهی و علی دادگر هم به ترتیب ۱۹ و ۲۰ تیرماه با پایان دوره ریاست در فدراسیون‌های ژیمناستیک و تیراندازی مواجه می‌شوند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر