logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۱۶۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خبرداد

خریداری آب از سد آیدوغموش آذربایجان شرقی برای رفع مشکل آب کشاورزی طارم

خریداری-آب-از-سد-آیدوغموش-آذربایجان-شرقی-برای-رفع-مشکل-آب-کشاورزی-طارم
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکل آب کشاورزی طارم، آب از سد آیدوغموش آذربایجان شرقی خریداری می‌شود.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر رود قزل اوزن خشک شده و محصولات در شهرستان طارم در حال از بین رفتن است.

وی با بیان اینکه محصولات استراتژیک و ویژه‌ای در شهرستان طارم کشت می‌شود که اکنون نیازمند آبیاری است، افزود: در سفر یک روزه به این شهرستان این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای عدم ایجاد مشکل برای روستاییان در شهرستان طارم باید محصولات آبیاری شود تا بتوان انتظار محصول نهایی را داشت که در حال حاضر در کل شهرستان طارم مشکل آب وجود دارد.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش شرق شهرستان طارم که به سمت گیلان وصل شده و انتهای رودخانه قزل اوزن محسوب می شود مشکلات آب بیشتر است، افزود: به زودی از سد آیدوغموش آذربایجان شرقی آب خریداری و به رودخانه قزل اوزن تزریق می‌شود.

طاهری با بیان اینکه مشکل آب شرب در اولویت های بعدی مردم قرار دارد، افزود: در صورت عدم آبرسانی به محصولات، مشکلات کشاورزان چندین برابر می شود اما همه تلاش ما حل مشکل آب این شهرستان در چند روز آینده است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل کم آبی شهرستان طارم در بلند مدت باید سدهای معیشتی در سرمنشاهای رودخانه قزل اوزن احداث شود، افزود: در صورتی که چنین سدهایی وجود نداشته باشد، مشکل این شهرستان در زمینه آب کشاورزی برطرف نمی شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه روستاهای شهرستان طارم درگیر مشکل بی‌آبی هستند که باید به زودی این مشکل حل شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر