logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۱۶۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

طرح‌های فصلی فروش کتاب فرصتی برای دسترسی به تازه‌های نشر است

طرح‌های-فصلی-فروش-کتاب-فرصتی-برای-دسترسی-به-تازه‌های-نشر-است
غیاثی ندوشن گفت: طرح‌های فصلی فروش فرصتی برای مخاطبان است تا از تخفیف‌های پیش‌بینی شده استفاده کنند؛ همچنین بهانه‌ای برای دسترسی به تازه‌های نشر است تا مخاطبان از کتاب‌های جدید مطلع شوند.

به گزارش موج رسا; علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) و لزوم توجه به نقش کتابفروش‌ها در صنعت نشر گفت: بحث ترویج، معرفی و اطلاع‌رسانی کتاب در سطح کشور موضوعی است که از گذشته مورد توجه بوده و اهمیت دارد که ما بتوانیم در مقاطع مختلف و به بهانه‌های متعدد تازه‌های نشر همچنین جدیدترین تحولات و رخدادهای حوزه کتاب را به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کتابفروشی‌ها در بین صنوف و بخش‌های مختلف حوزه نشر نقش مهم‌تری دارد، افزود: کتابفروشی‌ها در چرخه کتاب، نشر و فرهنگ مکتوب ما آخرین حلقه ارتباطی با مردم هستند که ارتباط مستقیم با مخاطبان و قشرهای مختلف جامعه دارند و به همین دلیل باید توجه زیادی به آنها شود.

او همچنین عنوان کرد: اگرچه ارزش و اهمیت نمایشگاه‌ها در جای خودش بر کسی پوشیده نیست اما با نگاه دیگری می‌توانیم به این نتیجه برسیم که کتابفروشی‌ها نمایشگاه دائمی و همیشگی هستند که در طول سال در آن‌ها به روی مردم باز است و پذیرای مردم هستند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دسترسی راحت و آسان به کتاب از طریق کتابفروشی‌ها یکی از اولویت‌های این مجموعه‌ها است و از آنجایی که در گذشته به عنوان یک پایگاه فرهنگی در جامعه نقش‌آفرین بودند پاتوقی برای اهالی فرهنگ هستند.

غیاثی با اشاره به اینکه اصالت دادن به کتابفروشی‌ها و بازبینی در کارکرد و نقش آن‌ها در جامعه ما اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: باید در سایه یکسری اقدامات از جمله طرح‌های فصلی فروش کتاب کارکرد و اهمیت کتابفروشی‌ها را مجدداً مانند روزهای گذشته برگردانیم زیرا کتابفروشی‌ها در بسیاری از مواقع به عنوان پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم بوده و هستند.

وی در ادامه بر لزوم توجه به جایگاه اجتماعی کتابفروشی‌ها اشاره کرد و افزود: کتابفروشی‌ها فراتر از محل فروش کتاب به عنوان پایگاه فرهنگی برای اهل قلم و علاقه‌مندان حوزه نشر و کتاب به شمار می‌آیند.

او اجرای طرح بهارانه ۱۴۰۰ را کمکی برای تسهیل فروش کتاب دانست و اظهار کرد: این طرح فرصتی برای مخاطبان کتاب است تا از تخفیف‌های پیش‌بینی شده استفاده کنند؛ همچنین بهانه‌ای برای دسترسی مردم به تازه‌های نشر است تا مخاطبان از کتاب‌های جدید مطلع شوند.

علی غیاثی ندوشن در پایان گفت: هر فصل بهانه‌ای است تا مردم به واسطه طرح‌های فصلی فروش کتاب به کتابفروشی‌ها رفته و به رونق کتابفروشی‌ها بیفزاییم و چراغ کتابفروشی‌ها روشن‌تر از گذشته برای علاقه‌مندان فرهنگ و کتاب و مطالعه بماند و روشنگری کند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر