logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۱۶۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

جزئیات طرح مجلس برای جلوگیری از «آمارسازی‌های دولت تدبیر»

جزئیات-طرح-مجلس-برای-جلوگیری-از-«آمارسازی‌های-دولت-تدبیر»
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرحی تدوین شده که در صورت تصویب نهایی آن آمار دقیق عملکرد ۸ ساله دولت تدبیر منتشر می‌شود تا از آمارسازی‌های دولت در روزهای پایانی جلوگیری شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از آمارسازی‌های دولت در ماه‌های پایانی عمر خود، اظهار داشت: دولت در روزهای پایانی با افتتاحیه‌های بی ارزش در حال آمارسازی برای بزرگ‌نمایی نسبت به اقداماتی است که در ۸ سال اخیر انجام داده است. در حالی که عملاً سفره‌های مردم کوچک شده و این آمارسازی ها نمی‌تواند تصویر واقعی اقتصاد رانتی کشور را اصلاح کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور در سال ۹۲ پس از پیروزی در انتخابات بارها اعلام کرد که ویرانه‌هایی را تحویل گرفته و انبارهای گندم و کالاهای اساسی خالی است. امروز نیز که مشکلات اقتصادی مردم حاد شده و با آمارسازی تلاش دارند که کارنامه قبولی از عملکرد ۸ ساله خود ارائه کنند در حالی که کارنامه دولت دهم و یازدهم سیاه است و جای دفاع ندارد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: به‌منظور تبیین وضعیت عملکردی کلان کشور در زمان انتقال قدرت از دولت مستقر به دولت منتخب و با هدف شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مسئولین و افکار عمومی و جلوگیری از فضاسازی‌های سیاسی که آسیب جدی به روند اصلاح اقتصادی می‌رساند، طرحی را تدوین کرده‌ایم.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: هیئتی ۹ نفره مرکب از رئیس مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان محاسبات کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل می‌گردد و دبیرخانه آن در دیوان محاسبات قرار دارد.

پژمانفر اظهار داشت: این کمیته موظف به تهیه شاخص‌ها و تدوین چارچوب جداول عملکرد اقتصادی دولت‌ها در آغاز و پایان دولت‌ها می‌باشد، جداول و شاخص‌ها بایستی به گونه‌ای باشد که عملکرد دولت را به شکل کمّی در ابتدا و انتهای دوره‌های ۴ ساله و یا ۸ ساله تبیین نماید.

وی ادامه داد: در صورت تهیه و انتشار این جداول دولت‌ها نمی‌توانند نسبت به عملکرد دولت قبلی و یا عملکرد دولت خود آمارسازی نمایند.

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: تدوین این طرح مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند و در حال تکمیل است.

به گزارش مهر این طرح با عنوان طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت روز گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر