logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۱۵۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

جیوه موجود در واکسن‌های کرونا عامل ایجاد خاصیت آهنربایی است

جیوه-موجود-در-واکسن‌های-کرونا-عامل-ایجاد-خاصیت-آهنربایی-است
مینو محرز با بیان اینکه جذب فلزات بر روی بدن اصلا ربطی به نوع خاصی از واکسن ندارد،گفت:در همه واکسن‌ها مقدار خیلی کمی جیوه وجود دارد در نتیجه خاصیت مغناطیسی ایجاد می‌کند.

به گزارش موج رسا; به نقل از مرآت، این روز ها بازار شایعات پیرامون واکسن کرونا داغ است و زمینه نگرانی بسیاری از افراد را فراهم کرده؛ عده‌ایی در مقابل وزرات بهداشت تحصن می کنند وساختار این واکسن ها را عامل تغییر ژنتیک در بدن می دانند و می گویند طی چند سال آینده باعث برزو انواع سرطان ها و در نهایت مرگ می شود و عده‌ایی هم در فضای مجازی از آهنربایی شدن بدنشان بعد از تزریق واکسن خبر می دهند.

مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی، با بیان اینکه جذب فلزات بر روی بدن اصلا ربطی به نوع خاصی از واکسن ندارد، افزود: در همه واکسن‌ها مقدار خیلی کمی جیوه وجود دارد و در همه جای دنیا حتی آمریکا در هر نوع واکسن مقدار خیلی کمی از جیوه استفاده می شود در نتیجه خاصیت مغناطیسی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه درصد جیوه در واکسن‌ها اصلا جای نگرانی ندارد چون در همه واکسن‌ها مثل آنفولانزا و ... وجود دارد، خاطر نشان کرد: کسانی که در صدد این هستند مردم واکسن تزریق نکنند، در فضای مجازی التهاب ایجاد می‌کنند؛ بنده به مردم اطمینان خاطرمی‌دهم اصلا نگران نباشید و تمام واکسن‌هایی که در خصوص کووید ۱۹ در دنیا وجود دارد خاصیت مغناطیسی را دارند، بنابراین جای نگرانی نیست.

محرز در خصوص سویه ها و شاخ های  جدید ویتنانی و هندی  ویروس کرونا  و شدت کشندگی و سرایت پذیری آن  اذعان کرد: ویروس کرونا بسیار هوشمند است و رفتار پیچیده ایی دارد و هرچقدر از یک شخص یه شخص دیگری منتقل شود احتمال جهش آن بیشتر می شود و قطع به یقین در آینده هم همچنان این جهش ها ادامه خواهد داشت و تنها راه مقابله با آن واکسیناسیون سراسری و اینکه کشور های دچار به ویروس جهش یافته نسبت به رفت وآمد به کشور های همجوار مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی در مورد تاثیر پذیری واکسن های موجود در مقابل سویه های جدید ویروس خاطر نشان کرد: قائدتا این جهش ها باید بررسی شود ولی تاکنون خیلی برروی میزان  اثر پذیری واکسن های موجود  موثر  نبوده است، اما  به جهت برسی دقیق تر این جهش ها باید مطالعات بیشتری بر روی  واکسن های موجود صورت بگیرد، ولی اگر قرارباشد از این سویه های جهش یافته مجدد واکسن تهیه شود بسیار زمان بر و پیچیده است و واکسن های موجود فعلا ایمنی نسبی درمقابل این بیماری ایجاد می کنند.

این متخصص بیماری های عفونی و عضو ستاد مقابله با کرونا در توضیح شایعات  اخیر در رابطه  با عوارض بلند مدت واکسن کرونا و تغییر ساختار ژنتیکی در بدن عنوان کرد: واکسن های مورد استفاده در داخل کشور مانند آسترازانکا و اسپوتنیک وی از روش های قدیمی ساخت واکسن مانند استفاده از ویروس کشته شده یا غیر فعال و یا تخفیف حدت یافته استفاده می شود که هیچ خطری ندارند.

وی در ادامه افزود: در مورد واکسن های فایزر و مادرنا از متدهای جدید ساخت واکسن بر مبنای وکتور های ویروسی و بر مبنای mrna است اما در این واکسن ها هم هیچ گاه mRNA نمی‌تواند به DNA تبدیل و در ساختار ژنتیکی انسان تغییر ایجاد کند.

محرز تنها راه نجات از وضع موجود را تزریق واکسن دانست و افزود: واکسن تنها راه مقابله با این ویروس در دنیا است و شایعات فضای مجازی بی پایه و اساس است و هیچ جایگاه علمی ندارد و عدم تزریق واکسن حرکت به سوی مرگ است./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر