logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۱۵۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مرجع تقلید شیعیان در گفت‌وگو با موج رسا:

حضور فعالانه در انتخابات وظیفه همگانی است/ گلایه‌مندی از عدم عمل به وعده‌ها باید با انتخاب صحیح جبران شود+ فیلم

حضور-فعالانه-در-انتخابات-وظیفه-همگانی-است-گلایه‌مندی-از-عدم-عمل-به-وعده‌ها-باید-با-انتخاب-صحیح-جبران-شود+-فیلم
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به انتخابات 28 خرداد 1400 گفت: مردم به‌حق از عمل نشدن به وعده‌ها گلایه‌مندند اما این حق گلایه از یک حق قانونی یعنی شرکت در انتخابات که بر گردن مردم است، کوتاه نمی‌آید.

آیت‌اله سیدمحمد حسینی‌الموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در دوره‌های قبل به وعده‌هایی که به مردم داده شده بود که انتظارات مردم برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه مردم حق گلایه دارند، خاطرنشان کرد: مردم به‌حق از عمل نشدن به وعده‌ها گلایه‌مندند اما این حق گلایه از یک حق قانونی یعنی شرکت در انتخابات که بر گردن مردم است، کوتاه نمی‌آید.

آیت‌اله حسینی‌الموسوی افزود: حق قانونی عبارت از این است که ما به نظام جمهوری اسلامی رای داده‌ایم و نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی دارد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: قانون اساسی مبتنی بر این است که ریاست‌جمهوری با رای مردم تعیین می‌شود و حتی رهبر جامعه هم به صورت غیرمستقیم با رای مردم تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه یک مَثَل معروفی می‌گوید قانون ولو اینکه ناقص باشد هم نظم را در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: برای اینکه آنچه که در گذشته انجام نشده را جبران کنیم باید در آتیه در انتخاباتی که در پیش رو داریم، فعالانه شرکت کنیم.

آیت‌اله حسینی‌الموسوی تاکید کرد: باید در انتخابات پیش رو شرکت کنیم تا بتوانیم مقاصدی که داریم را در قالب قانون، پیاده کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ممکلت بدون رهبر و رئیس‌جمهوری نمی‌تواند باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت، نظام به هم می‌خورد لذا چون به قانون اساسی، رای داده‌ایم در حقیقت رای به زنده نگه داشتن نظام جمهوری اسلامی داده‌ایم.

آیت‌اله حسینی‌الموسوی گفت: گلایه داریم وگلایه‌ها هم به‌حق است و در رابطه با این مساله هیچگونه نمی‌خواهیم توجیه شویم بلکه می‌خواهیم اشتباهات گذشته با انتخاب صحیح در انتخابات پیش رو، جبران شود.

مرجع تقلید شیعیان با توصیه به مردم برای شرکت در انتخابات گفت: در انتخابات، شرکت کنید که خداوند، اجر شایسته‌ای به شما خواهد داد.// آ

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر