logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۱۵۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یادداشت

قانون تحصیل مسئولان را منع نکرده است

قانون-تحصیل-مسئولان-را-منع-نکرده-است-
چرا تحصیل حین مسئولیت قانونی است؟ قانون‌گذار در مواد متعددی تحصیل مسئولان را مشمول منع قانونی ندانسته که هیچ، بلکه این موضوع را تشویق هم کرده است.

به گزارش موج رسا; «دکتر علی بهادری جهرمی» عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، در یادداشتی به موضوع تحصیل مسئولان از دیدگاه قانون پرداخته است.

متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

چرا تحصیل حین مسئولیت قانونی است؟ قانون‌گذار در مواد متعددی تحصیل مسئولان را مشمول منع قانونی ندانسته که هیچ، بلکه این موضوع را تشویق هم کرده است:

۱- مطابق قانون "ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران در ساعات اداری" تحصیل مسئولان فقط در "ساعات اداری" و با استفاده از امکانات دولتی نظیر ماشین و راننده ممنوع شمرده شده است.

۲- وفق همین قانون تحصیل مسئولان در ساعات غیر اداری، روزهای غیرکاری یا با اخذ مرخصی، یا استفاده از ماموریت مجاز دانسته شده است.

۳- آراء هیئت عمومی دیوان عدالت اداری برای همه نهادها لازم‌الاتباع است. این هیئت در دادنامه شماره ۶۲۶ الی ۶۳۲ بخشنامه‌ای را که در آن اعمال مدارک تحصیلی بالاتر ممنوع برای کارمندان و مسئولان ممنوع دانسته شده بود، ابطال کرده است. مفهوم این رای که برای همه لازم‌الاتباع است این است که مسئولان می‌توانند حین مسئولیت تحصیل کنند.

۴- فقهای شورای نگهبان بخش‌نامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص ممنوعیت تحصیل کارمندان را خلاف شرع اعلام کرده است.

۵- قانون‌گذار در مواد متعددی نه تنها تحصیل کارمندان و مسئولان را ممنوع اعلام نکرده است، بلکه با مشوق‌هایی نظیر اعطای بورس، تحصیل کارمندان و مسئولان را مورد حمایت و تشویق قرار داده است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر