logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۱۵۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

«روحانی متشکریم!» پوزخند به مردم

«روحانی-متشکریم!»-پوزخند-به-مردم
آقای روحانی چند شعار را در ابتدای دولت خود داد، یکی بحث بالا بردن ارزش پول ملی کشور و دیگری ارزش پاسپورت ایرانی؛ اگر آقای روحانی فقط یکی از این ۲ شعار را عملی کرده بود، امروز می‌گفتیم روحانی متشکریم!

به گزارش موج رسا; محمدحسن آصفری، نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: آقای روحانی چند شعار را در ابتدای دولت خود داد، یکی بحث بالا بردن ارزش پول ملی کشور و دیگری ارزش پاسپورت ایرانی؛ اگر آقای روحانی فقط یکی از این ۲ شعار را عملی کرده بود، امروز می‌گفتیم روحانی متشکریم! اما واقعا چه تشکری از روحانی‌ای کنیم که متأسفانه ارزش پول ملی کشور را به دلیل بی‌تدبیری و بی‌برنامگی بسیار پایین آورد. 

زمانی که دولت روحانی روی کار آمد فقط در شهرک‌های صنعتی، ۶۰ تا ۷۰ درصد صنایع فعال بودند ولی امروز روحانی در حالی دولت را واگذار می‌کند که شهرک‌های صنعتی کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت‌شان تولید و کار می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که آقای روحانی برنامه‌ای در حوزه اقتصادی نداشته است. امروز در حالی روحانی دولت را ترک می‌کند که ارزش دلار در زمانی که دولت را تحویل گرفت، ۳ هزار تومان بود و امروز به بالای ۲۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده و قیمت‌ کالاها همگی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. 

آقای روحانی وعده داد شرایط اقتصادی چنان بهبود می‌یابد که مردم نیاز به مبلغ ۴۵۰۰۰ تومان یارانه نخواهند داشت اما امروز کار به جایی رسیده که روحانی مجبور شده یارانه دیگری به عنوان یارانه معیشت و بنزین برای مردم واریز کند و این نشان دهنده این است که سفره مردم کوچک شده. در حالی برخی هشتگ روحانی متشکریم را به راه انداختند که قبل از دولت یازدهم روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروختیم اما امروز به کمتر از ۸۰۰ هزار بشکه نفت به همراه میعانات نفتی و گازی رسیده و این نشان‌دهنده این است که وضعیت اقتصادی خوبی نداریم. بابت تعطیلی کارخانه‌ها و رها شدن پروژه‌های عمرانی از آقای روحانی تشکر کنیم؟! ۴ پروژه‌ای که در دولت ایشان آغاز شد و به پایان رسید، کدام هستند؟ برخی پروژه‌هایی که در زمان ایشان نیمه‌کاره بود به اتمام رسیده و بسیاری نیمه‌کاره باقیمانده و این نشان‌دهنده این است که در حوزه عمرانی هم نتوانستیم گام‌های قابل توجهی برداریم. 

در گذشته با کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارتباط داشتیم اما امروز به بهانه ارتباط با کشورهای اروپایی، هم با برخی از این کشورهای منطقه در پایین‌ترین سطح روابط هستیم و برخی از سفارتخانه‌ها تعطیل شدند و هم کلاه گشادی به اسم برجام بر سر کشورمان گذاشتند. 

آقای روحانی صحبت از این می‌کرد که برجام را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد اما نتیجه این شد که هم اورانیوم غنی‌شده را تحویل غربی‌ها دادیم و هم سانتریفیوژها را تعطیل کردیم و هم تحریم‌های بیشتری را علیه کشور تصویب کردند و نتوانستیم از حق کشور در موضوع هسته‌ای دفاع کنیم و حقوق خود را به دست آوریم. 

در حوزه‌ سیاست خارجی متاسفانه امروز شرایط ما به جایی رسیده که رئیس جمهور افغانستان هم در مقابل ما رجزخوانی می‌کند و می‌گوید در مقابل آب هیرمند باید به ما نفت بدهید(!)

 در بحث ارزش پاسپورت ایرانی امروز وضعیت به گونه‌ای است که محمدجواد ظریف هم که از ۱۵ سالگی در آمریکا زندگی می‌کرد در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد و برای رفتن به آمریکا دچار محدودیت می‌شود. یا در بحث صادرات به کشورهای خارجی امروز در مقایسه با ۸ سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش صادرات محصولات مختلف را داشتیم و حتی برخی کالاها را صادر کردیم و هنوز نتوانسته‌ایم پول آن را دریافت کنیم. 

آقای روحانی فقط کافی است این پرسش را پاسخ دهد: چه اقدامی در راستای رونق اقتصادی در کشور انجام داد که امروز مردم پیش از حضور در پای صندوق‌های رأی از ناکارآمدی دولت نگویند. اگر چه مردم مطمئنا اصل نظام را قبول دارند و مشارکت مناسبی خواهند داشت ولی در مسائل اقتصادی گلایه‌های شدیدی نسبت به دولت دارند. 

بنابراین کسانی که اعلام می‌کنند روحانی متشکریم، احتمالا کاسبان تحریم هستند که توانستند با سیاست نامناسبی که روحانی ایجاد کرد و با واردات کالاهایی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، پول مفت به جیب بزنند و بسیار ثروتمند شوند. 

امروز کسانی از هشتگ روحانی متشکریم حمایت می‌کنند که توانستند از شرایط بد اقتصادی‌ای که دولت روحانی فراهم کرد، زالوصفتانه خون مردم را بمکند و وضعیت اقتصادی‌شان به مراتب نسبت به گذشته بهتر شد، اینان همان گروه ۴ درصدی جامعه هستند. 

به نظرم هشتگ روحانی متشکریم! پوزخند به مردم است و به غیر از اینکه مردم را عصبانی، گلایه‌مند و ناراحت می‌کند، خروجی‌ای ندارد. ظاهرا آقای روحانی به دنبال این است که با این هشتگ یک جنگ روانی به راه بیندازد تا سطح نارضایتی و گلایه‌های مردم بیشتر شود. 

۴۳ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و واقعا تاکنون چنین دولت ناکارآمدی را تجربه نکرده بودیم.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر