logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۱۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
اصفهانیان در گفت‌وگو با موج رسا:

تعداد داوران لیگ برتر کاهش می‌یابد/ دپارتمان داوری نتیجه بررسی‌های خود را به کمیته داوران ارائه کند

تعداد-داوران-لیگ-برتر-کاهش-می‌یابد-دپارتمان-داوری-نتیجه-بررسی‌های-خود-را-به-کمیته-داوران-ارائه-کند

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از کاهش داوران لیگ برتر خبر داد و گفت: ان داوران شامل داور وسط و کمک داوران می‌شوند.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تصمیم دپارتمان داوری برای حذف 15 نفر از داوران لیگ برتر از قضاوت در فصل آینده اظهار کرد: دپارتمان داوری با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده تصمیم را بر این گرفته تا تعدادی از داوران را از قضاوت در فصل آینده حذف کند.

وی افزود: دپارتمان داوری باید نتیجه بررسی‌های خود را به کمیته داوران نیز ارائه کنند اما آن چیزی که بنده می‌توانم بگویم این است که ما در لیگ برتر با تعداد زیاد داور درلیگ برتر روبرو هستیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ابراز کرد: ما به تعداد کافی داور داریم و به نظر نیاز نیست برای جبران این 15 داوری که قرار است از قضاوت در لیگ برتر حذف شوند به سراغ دسته‌های پایین تر برویم.

وی در مورد برگزاری کلاسهای داوری برای داوران سراسر کشور نیز عنوان کرد: این کلاسها باید از طرف دپارتمان داوری برای ما پیشنهاد شود تا ببینیم کدام داوران را باید به این کلاسها دعوت کنیم.

اصفهانیان گفت: ما برنامه‌ای را برای آموش داوران ایرانی در نظر داریم و آن را با هماهنگی دپارتمان داوری انجام می‌دهیم.

به گزارش موج رسا قرار است پس از پایان ماه مبارک رمضان و در نیمه دوم تیرماه، تست‌های پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال از داوران گرفته شود و دپارتمان داوری در حال رایزنی و هماهنگی برای حضور یک مدرس خارجی است تا این تست‌ها از داوران گرفته شود.

از میان 24 داور و 48 کمک داوری که فصل گذشته در لیگ برتر قضاوت کردند، 15 نفر از آنها به دلیل عملکرد ضعیف به لیگ دسته اول منتقل شده و برخی نیز بازنشسته خواهند شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر