logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۱۴۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرامورشیلات وآبزیان استان زنجان خبر داد؛

خسارت قطعی برق به واحدهای پرورش ماهی در زنجان

خسارت-قطعی-برق-به-واحدهای-پرورش-ماهی-در-زنجان-
مدیرامورشیلات وآبزیان استان زنجان با بیان اینکه قطعی برق باعث خسارت واحدهای پرورش ماهی در استان زنجان می‌شود گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از قطعی برق بیش از 2 ساعته واحدهای پرورش ماهی انجام شده است.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به قطعی برق و خسارت واحدهای پرورش ماهی در استان زنجان به ویژه در شهرستان ماهنشان و ایجرود اظهار کرد: قطعی برق قطعا موجب خسارت پرورش‌ دهندگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر قطعی برق بیش از 1.5 تا 2 ساعت باشد می‌تواند تلفات بالایی را به واحدهای پرورش ماهی وارد کند تصریح کرد: گزارش کامل خسارت قطعی چند روز گذشته جمع‌بندی نشده اما اگر قطعی برق تداوم داشته باشد می‌تواند خسارت‌های بالایی را برای این واحد‌ها وارد کند.

مدیرامورشیلات وآبزیان استان زنجان با بیان اینکه پرورش دهندگان نیز این توانایی مالی برای خرید ژنراتور به منظور تامین برق واحدهای خود را ندارند ادامه داد: با فرماندار شهرستان ماهنشان هماهنگی‌های لازم انجام شده تا جلوی قطعی برق واحدهای پرورش ماهی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است در مسیرهایی که واحد پرورش ماهی وجود دارد قطعی برق اتفاق نیفتد ادامه داد: بر این اساس اگر هم قطعی برق در این مسیرها وجود داشته باشد بیشتر از دو ساعت نخواهد بود.

حقی‌راد با تاکید براینکه در شهرستان ایجرود نیز در حال هماهنگی هستیم و طی جلسه‌ای این موضوع ابلاغ خواهد شد خاطر نشان کرد: همچنین قرار است سوخت مورد نیاز برای واحدهایی که مجهز به ژنراتور هستند تامین شود و امیدواریم مشکلی در سطح استان وجود نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه در فروردین ماه نیز به همه واحدهای پرورش ماهی ابلاغ شده بچه‌ریزی ماهی در واحد خود را کمتر از ظرفیت انجام دهند افزود: امسال کمبود بارش و منابع آب وجود دارد و این موضوع می‌تواند برای واحدهای پرورش ماهی مشکل ساز باشد. به همین خاطر از قبل برای واحدهای پرورش ماهی اخطاریه لازم داده شده است.

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: به همه واحدهای پرورش ماهی ابلاغ شده تا واحد خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت‌های احتمالی با مشکل جدی مواجه نشوند.

وی همچنین در مورد وضعیت تولید ماهی در استان زنجان عنوان کرد: امسال به احتمال زیاد تولید ماهی در استان زنجان 30 درصد کاهش یابد.

حقی‌راد بیان کرد: این کاهش نیز به دلیل کاهش بچه‌ریزی به خاطر خشکسالی است و امسال واحدهای پرورش ماهی کمتر از ظرفیت خود نسبت بچه‌ریزی ماهی اقدام کردند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر