logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۱۴۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان خبر داد؛

پایان واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در زنجان تا آخر خرداد ماه

پایان-واکسیناسیون-افراد-بالای-۶۰-سال-در-زنجان-تا-آخر-خرداد-ماه
استاندار زنجان گفت: ۸۰ درصد بیماران کرونایی هیچ علامتی ندارند اما در جامعه حاضر شده و دیگران را مبتلا می‌کنند.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در ستاد کرونای استان زنجان، اظهارداشت: مشخص شدن مکان واکسیناسیون در استان زنجان روند مطلوبی دارد و مشکلات باقی مانده حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روند پی سی آر در شهرستان‌های ابهر ، خرم‌دره، طارم و ایجرود مطلوب نیست، افزود: وضعیت شهرستان زنجان نسبت به سایر شهرستان در پیک چهارم بسیار خوب بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه به این موضوع با افزایش تعداد بیماران کرونایی مواجه می‌شویم و ضروری است پنج فرماندار استان در این زمینه چاره‌جویی کنند.
استاندار زنجان تصریح کرد: سن یکی از فاکتورها بود که موجب تشدید ابتلا شد چرا که بیشتر از بالای ۸۰ درصد افراد علائم ندارند و ناقل بیماری محسوب می‌شوند.
حقیقی با بیان اینکه با وجود افزایش تعداد بیماران در پیک چهارم کرونا تعداد فوتی‌ها به نصف رسید، خاطرنشان کرد: استان زنجان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان موفقی است اما این موضوع زمانی ارزشمند می‌شود که به بالای ۹۰ درصد برسد.
وی یادآورشد: استان زنجان از نظر اخذ تست کرونا از استان‌های برتر است و اگر این تست‌ها انجام نمی‌شد تعداد بیماران به شدت افزایش می‌یافت.
این مسئول گفت: تا پایان خرداد ماه افراد بالای ۶۰ سال در استان زنجان به اتمام می‌رسد که با انجام واکسیناسیون تعداد مرگ و میر سالمندان کاهش می‌یابد.
استاندار زنجان ادامه داد: همه تلاش مجریان انتخابات، برگزاری انتخابات سالم، باشکوه، رقابتی و برگزاری آن در امنیت است.
حقیقی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نسبت به انتخابات گذشته، انتخابات خوبی در استان برگزار شود، یادآورشد: همه تمهیدات برای تبلیغات و برگزاری انتخابات با بالاترین رعایت پروتکل‌ها اندیشیده شده است.
وی گفت: ویروس جهش یافته هندی در جهان و کشور هویدا است و با توجه به نزدیک شدن به ایام عروسی‌ها و جشن‌ها، ضروری است از برگزاری هر نوع تجمعی جلوگیری شود.
این مقام مسئول یادآورشد: اطمینان کاذب با واکسیناسیون در برخی افراد برای عدم رعایت پروتکل‌ها به وجود آمده است که باید در این زمینه نیز اطلاع رسانی شود.
استاندار زنجان گفت: کاندیداها باید طبق مصوبه ستاد کرونا برای تبلیغات اقدام کنند تا مشکلی ایجاد نشود و همه باید به قوانین احترام بگذاریم.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر