logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۱۳۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

45 هزار نفر از مردم زنجان در برابر کرونا واکسینه شدند

45-هزار-نفر-از-مردم-زنجان-در-برابر-کرونا-واکسینه-شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از واکسیناسیون 45 هزار نفر از مردم زنجان در برابر کرونا خبرداد و گفت: با اضافه شدن تعداد مراکز سرعت واکسیناسیون در استان زنجان افزایش می‌یابد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: تا به امروز بیش از 75 درصد از افراد بالای 80 سال در استان زنجان واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 45 هزار نفر از مردم استان زنجان واکسینه شدند تصریح کرد: واکسیناسیون خبرنگاران را پیگیری می‌کنیم تا جزو گروه‌های اولویت‌دار در فاز دوم باشند و تا به امروز مصوبه‌ای در این باره اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: سرعت واکسیناسیون در استان زنجان بسیار مناسب است و پیش‌بینی می‌کنیم با این سرعت بسیار زودتر از موعد‌ اعلام شده به سنین پایین‌تر از 60 سال در استان برسیم.

وی با بیان اینکه افزایش سرعت واکسیناسیون در گرو این است که واکسن کافی در اختیار ما قرار گیرد ادامه داد: خوشبختانه سرعت تزریق واکسن در استان زنجان بسیار مناسب است و با افزایش تعداد مراکز سرعت واکسیناسیون در استان زنجان افزایش می‌یابد.

قزلباش در ادامه با اشاره به واکسیناسیون کادر درمان اظهار داشت: تقریبا 90 درصد از کادر بهداشت و درمان در استان زنجان واکسینه شدند و افرادی که واکسینه نشدند شرایط دریافت واکسن کرونا را نداشتند.

وی با تاکید براینکه در واکسیناسیون، واکسن فاز دوم با واکسن فاز اول متفاوت است گفت: این تفاوت در برخی از واکسن کرونا وجود دارد که با رنگ‌های مختلف علامت‌گذاری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: 3 هزار زنجانی نیز داوطلبانه تحت واکسیناسیون کارآزمایی بالینی، واکسن مشترک ایران و کوبا را دریافت کردند.

وی عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال استان واکسینه شده و بیش از ۵۰ درصد از افراد بالای ۷۰ سال نیز واکین کرونا را دریافت کردند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر