logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۱۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان:

قطعی‌های بدون برنامه‌ برق، آنتن‌های مخابراتی را دچار اختلال می‌کند

قطعی‌های-بدون-برنامه‌-برق،-آنتن‌های-مخابراتی-را-دچار-اختلال-می‌کند
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: قطعی‌های بدون برنامه‌ برق ارتباطات تلفن همراه را مختل می‌کند و برق سایت‌های تلفن همراه نباید بیشتر از یک ساعت قطع شود.

حامد سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد قطعی‌های بدون برنامه‌ برق و اختلال در ارتباطات تلفن همراه اظهار کرد: فعال بودن سایت‌های تلفن‌های همراه مستلزم برقراری برق بوده و قطعی برق موجب اختلال در ارتباطات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با قطعی‌ ارتباطات تلفن همراه در سایت‌های تلفن همراه باطری کار گذاشته شده است اما این باطری‌ها برای مدت محدودی برق سایت‌ها را تامین می‌کند ابراز کرد: اگر قطعی برق بیش از یک ساعت باشد باعث اختلال در ارتباطات می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه انتظار ما از شرکت توزیع برق این است که قطعی برق را به صورت هدفمند انجام دهند تا قطعی برق منجر به قطعی ارتباطات نشود بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای هر جامعه و منطقه به شمار می‌رود و قطعی ارتباط فعالیت بسیاری از کسب و کارها را مختل می‌کند و در سال‌های اخیر و خصوصاً پس از شیوع ویروس منحوس کرونا به دلیل استفاده بیشتر از فناوری‌های نوین ارتباط اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی با تاکید براینکه بسیاری از کسب و کارها مبتنی بر فضای مجازی است بیان کرد: ارتباطات امروزه با کسب و کارها و اقتصاد در ارتباط است.

سرایی در ادامه از سرقت قطعات سایت‌ها خبرداد و گفت: متاسفانه توسط سارقین برخی از قطعات سایت‌های تلفن همراه به سرقت می‌رود و این موضوع به یک معضلی برای ما در استان تبدیل شده است.

وی با تاکید براینکه قطعی‌ سایت‌های تلفن همراه در استان زنجان نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است افزود: در این حوزه با بهبود بالای 80 درصد در استان مواجه هستیم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: هماهنگی‌های لازم نیز با شرکت توزیع برق جهت جلوگیری از قطعی‌ ارتباطات تلفن همراه انجام شده و در تلاش هستیم قطعی سایت‌ها را در طول سال به حداقل برسانیم./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر