logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۱۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

توضیحات حاجی زاده درباره دستاوردهای نظامی جدید سپاه

توضیحات-حاجی-زاده-درباره-دستاوردهای-نظامی-جدید-سپاه
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: با رونمایی از پهپاد پهن پیکر غزه تراز پهپادی ایران اسلامی ارتقا یافت.

به گزارش موج رسا; سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای پهپادی و پدافندی سپاه اظهار داشت: امروز به توفیق الهی و همت دانشمندان و متخصصین کشور شاهد رونمایی از سه دستاورد راهبردی و مهم که در شرایط تحریم و فشار حداکثری دشمن متولد و ایجاد شده اند ، هستیم.

وی با بیان اینکه با رونمایی از  پهپاد استراتژیک غزه سطح و تراز حوزه پهپادی ایران اسلامی ارتقاء یافت گفت: این پهپاد با ۳۵ ساعت مداومت پروازی قادر است تا  ۳۵ هزار پا پرواز کند؛ در ماموریت های عملیاتی توانایی حمل ۱۳ بمب را داشته و در ماموریت‌های شناسایی و پایش اطلاعاتی  تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر را پوشش می دهد و تا پایان سال جاری آزمایش‌های عملیاتی و فنی آن به پایان رسیده و  سال ۱۴۰۱ رسما وارد چرخه عملیاتی خواهد شد .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با اشاره به قابلیت‌ها و ویژگی‌های سامانه راداری قدس اظهار کرد:ما در  این سامانه از تجربه ساخت رادار های قبلی استفاده کردیم ؛برجستگی  رادار قدس این است که هواپیماهای پنهان کار را تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر کشف می کند و استقرار و جابجایی سریع از ویژگی های متمایز کننده این سامانه به شمار می رود.

وی در خصوص سامانه پدافندی ۹ دی نیز اظهار داشت: این سامانه با ارتقای سامانه سوم خرداد که در گذشته توانایی شلیک موشک های تا برد ۱۰۰ کیلومتر  را داشت و با شکار پهپاد جاسوسی و متجاوز گلوبال هاوک امریکایی قابلیت های خود را به نمایش گذاشت؛ امروز قادر به شلیک موشک های پیشرفته کوتاه برد و مقابله با تهدیدات نزدیک از قبیل کروز، پهپادها، بالگردها و بمب های رها شده از هواپیما می باشد.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه دستاوردهای امروز در لبه تکنولوژی روز دنیا قرار دارد گفت : ما امروز درحوزه  سامانه‌های پدافندی در زمره ۱۰ کشور اول دنیا قرار داریم در تولید رادارهای هشدار اولیه  نیز جزو ۲۰ کشور اول جهان قرار داریم و تمامی این اتفاقات فرخنده در شرایط تحریم و با همت متخصصان توانمند داخلی حاصل شده است.

فرمانده نیروی هوافضا ی سپاه در پایان با اشاره به اذعان فرمانده سنتکام مبنی بر اینکه ایران با پهپادها برتری هوایی را از امریکا گرفت، گفت: این اعتراف دشمنان به توانمندی ما است و  همان گونه که نشان دادیم در حوزه‌های دفاعی که پیچیدگی‌های صدها برابری نسبت به بخش‌های غیر نظامی دارد می توانیم؛ در حوزه هایی مانند خودرو ، پتروشیمی و ... بسیار بهتر خواهیم توانست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر