logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۱۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون خانه کتاب و ادبیات ایران:

جایزه ادبی دو سالانه غزل منزوی در زنجان برگزار می‌شود

جایزه-ادبی-دو-سالانه-غزل-منزوی-در-زنجان-برگزار-می‌شود
معاون خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: جایزه ادبی دو سالانه غزل منزوی در زنجان با همکاری خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; مصطفی جلالی در نشست خبری نخستین دو سالانه جایزه ملی غزل(حسین منزوی)، اظهارداشت: خانه کتاب اولین مجموعه‌ای است که در برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ادبیات مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره‌های کلک خیال و جلال از سوی خانه کتاب برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌ها در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در دوره جایزه ادبی جلال قبل از بیماری کرونا هر کارگاه ۳۰۰ نفر مشارکت داشت، بیان داشت:  امسال در ۱۵ روز یک هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مجازی از این کارگاه‌ها استفاده کردند.
معاون خانه کتاب و ادبیات ایران بیان داشت:کارگاه آموزشی جشنواره شعر فجر نیز برای ۴ هزار نفر در سه ماه برگزار شد و هر زمان برگزار کنندگان غزل درخواست کنند، کارگاه‌های آموزشی برای این افراد نیز برگزار می‌شود.
امینی دبیر جایزه ملی غزل (حسین منزوی)، در ادامه این جلسه، اظهارداشت: دریافت آثار جایزه ملی غزل به دلیل محدودیت‌های گسترش کرونا زمان بیشتری را طلب می‌کرد که مهلت ارسال آثار تا ۱۵ خراد تمدید شد.
وی افزود: با نظر دبیر علمی جوایز مشخص و در انتخاب داوران از ظرفیت‌های ملی و استانی استفاده می‌شود.
این مسئول یادآور شد: پس از معرفی آثار اسامی داوران نیز مشخص می‌شود و جایزه غزل حسین منزوی از مهمترین از این نوع به دلیل شخصیت این شاعر گرانقدر کشور است.
اسماعیل امینی دبیر جایزه ملی غزل ادامه داد: در این جایزه تمرکز بر روی غزل ترکی و فارسی بوده و در دو بخش آثار شعری و کتاب برگزار می‌شود.
وی افزود: بخش پژوهش باید آثاری در خصوص حسین منزوی باشد و پایان‌نامه‌های دانشجویان در این زمینه جمع‌آوری می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه جوایز ادبی معمولا با دو هدف جلب توجه جامعه به اون رشته ادبی و ایجاد انگیزه برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود، افزود: کارنامه شعری حسین منزوی در این جایزه مورد توجه بوده و توجه بیشتر به غزل است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهارداشت: رسانه‌های استان یارو یاور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و در برگزاری جشنواره‌ها کمک این اداره کل بوده‌اند.
محمد ربیع احمدخانی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان،افزود:  ۷۲ برنامه ملی، منطقه، استانی و شهرستانی در استان به همین مناسبت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تاکید خانه کتاب برگزاری جایزه غزل حسین منزوی به صورت منظم است، یادآورشد: تلاش می‌شود بتوانیم هر دو سال یکبار این جایزه برگزار و دبیرخانه آن دائمی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای احداث یادبود حسین منزوی شاعر، هنرمند و مهندس استان زنجان انجان می‌شود.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر