logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۱۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح، آینده روشن برای کشور را تضمین می‌کند

شرکت-در-انتخابات-و-انتخاب-صحیح،-آینده-روشن-برای-کشور-را-تضمین-می‌کند
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح، آینده روشن برای کشور را تضمین می‌کند و از سوی دیگر، عدم شرکت در انتخابات هیچ تاثیری ندارد چرا که صدای معترضان خاموش در هیچ کجای دنیا شنیده نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری امروز در نشست برخط با موضوع امیدآفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات که به صورت زنده از شبکه اجتماعی روبیکا پخش شد با بیان اینکه انتخابات از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مثابه لیله‌القدر انقلاب است، اظهار داشت: همانطور که در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، مقدّرات و رزق معنوی یک سال آینده با اَعمال ما تعیین می‌شود، انتخابات نیز مانند آن است و در یک روز، تعیین می‌کنیم که 4 سال آینده ما چگونه باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات، لیله‌القدر سیاسی کشور است، خاطرنشان کرد: در انتخابات، سرنوشت آینده خود را تعیین می‌کنیم که می‌تواند در زندگی تک‌تک ما و حتی فراتر از نظام جمهوری اسلامی نیز تاثیرگذار باشد.

طاهری افزود: انتخابات، یک فرصت است که می‌توان به نحوه و شیوه مدیریت حاکم در کشور در بخش‌های مختلف (دولت، مجلس، شورای شهر و...) اظهار نظر کرد.

وی تصریح کرد: انتخابات، دموکراسی‌ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین روش اظهار نظر به شیوه حکومت و مسالمت‌آمیزترین و مشروع‌ترین روش انتقال قدرت است که اگر انتخاب، درست باشد، نشان‌دهنده اقتدار کشور و خنثی‌کننده توطئه دشمنان است.

 

*‌ شرکت در انتخابات، حق ماست

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چرا باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت: رای دادن، حق ماست؛ در گذشته و حتی اکنون کشورهایی وجود دارند که افرادی انقلاب کرده و کشته داده و می‌دهند و به سختی می‌افتند که روش انتخابات را احیا کنند.

وی اظهار داشت: نکته بعدی این است که رای ندادن، هیچ تاثیری ندارد اما ما با شرکت در انتخابات می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم.

طاهری تصریح کرد: هیچ موقع در هیچ کجای دنیا صدای معترضان خاموش، شنیده نمی‌شود و حتی اگر مشارکت، کم باشد باز هم در نهایت یک جناحی پیروز خواهد شد.

طاهری با تاکید بر اینکه هر برگ رای دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: برای مثال اگر 50 میلیون نفر واجد رای دادن باشند، رای یک نفر 0.0000002 درصد تاثیر دارد پس هرچه این مشارکت بیشتر باشد، تاثیر آرا نیز افزایش می‌یابد چرا که گاهی مانند انتخابات ریاست جمهوری سال 92 می‌بینیم که نتایج خیلی نزدیک به هم بودند و رئیس‌جمهوری با اختلاف بسیار پایین، برنده انتخابات شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور آغاز شده است، گفت: تجربه این را نشان داده که با شرکت در انتخابات به مرور به بلوغ بهتری می‌رسیم.

 

*‌ فرد منتخب، برنامه‌های خود را به سمت شرکت‌کنندگان در انتخابات سوق می‌دهد

وی ابراز کرد: نکته بعدی در اهمیت مشارکت در انتخابات این است که رئیس‌جمهوری یک کشور وقتی می‌خواهد رای بیاورد، نگاه می‌کند که چه کسانی می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند لذا به ناچار برنامه‌های آینده و شعارهای خود را متمرکز می‌کند به سمت آن‌هایی که می‌خواهند رای دهند و بعد از انتخاب شدن هم احتمال عملیاتی کردن این برنامه‌ها زیاد است پس افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند، افکار و اَعمال فرد منتخب را به سمت خود سوق می‌دهند.

طاهری با بیان اینکه مشکلاتی مانند تورم، نحوه بانکداری، بودجه‌نویسی، کسری بودجه، جهش تولید و بیکاری در کشور وجود دارد، افزود: شرکت در انتخابات و رای دادن به کم کردن مشکلات، کمک می‌کند البته اگر انتخاب، درست باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر رای ندهیم، آینده روشنی نخواهیم داشت، گفت: اگر رای بدهیم، امید به آینده و احتمال نتیجه گرفتن بیشتر خواهد شد پس سختی انتخابات برای مثال؛ ایستادن به مدت نیم ساعت در صف انتخابات 4 سال آینده را روشن و تضمین می‌کند.

وی تاکید کرد: مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح در روابط بین‌الملل نیز تاثیرگذار است.

 

*‌ نظارت شورای نگهبان جهت اطمینان خاطر از سلامت انتخابات است

طاهری با اشاره به مباحثی که نسبت به شورای نگهبان قانون اساسی مطرح می‌شود، گفت: برگزاری انتخابات بر عهده قوه مجریه است و دولتی، انتخابات را برگزار می‌کند که بخشی از اعضای این دولت، داوطلب انتخابات شده‌اند.

وی تصریح کرد: پس بنابراین عقل، حکم می‌کند که جهت اطمینان خاطر از سلامت انتخابات، نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات وجود داشته باشد که در کشور ما این نظارت از طریق شورای نگهبان صورت می‌پذیرد و نحوه نظارت در کشورهای مختلف، متفاوت است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات، رقابت است پس باید زمینه‌های سوءاستفاده از این رقابت را ببندیم و اجازه ندهیم از راه‌های غیرقانونی و غیراصولی حرکت شود که این مهم نیاز به ناظر بی‌طرف دارد و کشور ما بر عهده شورای نگهبان است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر