logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۱۲۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

صهیونیست‌ها در محاصره مقاومت

صهیونیست‌ها-در-محاصره-مقاومت
وقتی صهیونیست‌های وحشت‌زده، چمدان‌ها را برای فرار می‌بندند، همه اینها نشانه‌هایی از یک واقعیت در حال وقوع است؛ «رژیم غاصب در مسیر محو شدن از صحنه روزگار است».

به گزارش موج رسا; یدالله جوانی طی یادداشتی نوشت:رژیم صهیونیستی در طول تاریخ حیات ننگین و نامشروع خود، با فشارهای سنگین و همه‌جانبه‌ای که این روزها تجربه می‌کند، مواجه نشده بود. بحران‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی داخلی از یک سو و موشک‌باران گروه‌های مقاومت فلسطینی در جغرافیای سرزمین‌های اشغالی با درهم کوبیدن تمامی سامانه‌های پدافندی و از جمله گنبد آهنین از سوی دیگر، سردمداران این رژیم را به شدت مستأصل و نگران کرده است.«رووین ریولین» رژیم صهیونیستی چند روز پیش با اشاره به آشوب‌ها و ناآرامی‌های بی‌سابقه داخلی گفت، جنگ در خیابان‌های اسرائیل آغاز شده است. عمق نگرانی وی را در این عبارت می‌توان دریافت که در واکنش به حوادث و بحران‌های داخلی می‌گویند: «بیشتر افراد غافلگیر شده‌اند و آنچه را که می‌بینند باور نمی‌کنند.»

در تحلیل تحولات سرزمین‌های اشغالی و ارزیابی روند رویارویی مقاومت با رژیم صهیونیستی و آینده این تحولات و فرجام آن، باید به بحران‌های داخلی که این رژیم با آن مواجه شده، توجه خاص داشت. اکنون صهیونیست‌ها به شدت نگران اوضاع داخلی و شرایط ناپایدار و بی‌ثبات داخلی خود هستند. رئیس رژیم صهیونیستی که به دغدغه‌ها و نگرانی‌هایش اشاره شد، چندی پیش با درکی درست از اوضاع شکننده داخلی این رژیم گفته بود: «به همه التماس می‌کنم، تمام تلاش خود را به عمل آورند تا از وقوع این اتفاق وحشتناک که مقابل چشمان ما در حال رخ دادن است، جلوگیری شود.»

«بنیامین نتانیاهو» هم با توجه به تنش‌ها و ناآرامی‌های اخیر در داخل سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: «اقدامات خشونت‌آمیز و شورش در شهرها غیرقابل تحمل است و ما آن را نمی‌پذیریم. ما در چندین جبهه درگیر هستیم و به طور فزاینده به آنها پاسخ می‌دهیم.»

نگرانی‌های رئیس رژیم ‌صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم، به واقعیت‌های میدانی این روزهای سرزمین‌های اشغالی بر می‌گردد و با وجود سانسورهای شدید خبری، گزارش‌های منابع خبری موثق از درگیری‌های شدید فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها در شهرهای مختلف حکایت می‌کند. کنترل برخی از شهرها به نوعی از دست پلیس خارج شده و در چندین شهر، مراکز پلیس از جمله در شهرک حوزه النقب شمالی، از سوی جوانان فلسطینی به آتش کشیده شده است. شهرهایی، چون اللد، رهط، کفرقرع، عکا، رمله، طمره، یافا و... روزهای ناآرامی را پشت سر گذاشته‌اند. واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی، از درون در حال متلاشی شدن است. این واقعیت را وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به درستی فهمیده و به شدت نگران است و بر همین اساس آقای «بنی گاتس» می‌گوید: «آنچه در خیابان‌های اسرائیل در جریان این است، خطرناک‌تر از درگیری نظامی است.»

و اما در کنار این اختلالات ساختاری و ضعف‌های درونی در حوزه‌های گوناگون، تغییر موازنه قوا در صحنه نبرد و رویارویی، بین جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی است. همه چیز از تغییر موازنه قوا به نفع جهان اسلام و جبهه مقاومت حکایت می‌کند. رژیم صهیونیستی فلسفه وجودی خود، یعنی«قدرت بزن و دررو» را از دست داده است. اکنون رژیم صهیونیستی در محاصره کامل جبهه مقاومت یکپارچه در منطقه قرار دارد. در خط مقدم این جبهه، غزه قهرمان در حال نقش‌آفرینی بی‌نظیر است. سنگ‌های دیروز در دستان فلسطینی‌ها به همت سیدالشهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی به موشک‌های متنوع و پهپادهای مرگبار برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است. وقتی سامانه ضد موشک گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، با یک پهپاد انتحاری مقاومت منهدم می‌شود؛ وقتی موشک‌های مقاومت با عبور موفق از سامانه‌های دفاعی در جغرافیای سرزمین‌های اشغالی فرود می‌آیند؛ وقتی تل آویو دیمونا و چندین منطقه راهبردی رژیم صهیونیستی موشک‌باران می‌شود؛ وقتی فرودگاه‌های مهم در سرزمین‌های اشغالی تعطیل می‎شوند؛ وقتی صهیونیست‌های وحشت‌زده، چمدان‌ها را برای فرار می‌بندند، همه اینها نشانه‌هایی از یک واقعیت در حال وقوع است؛ « رژیم غاصب در مسیر محو شدن از صحنه روزگار است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر