logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۱۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده در مجلس در گفت‌وگو با موج رسا:

باور به توان و ظرفیت داخل، شرط تحقق شعار سال است/ کارخانجات تولید لوازم خانگی با ممنوعیت ورود سامسونگ و ال‌جی به خودباوری رسیدند

باور-به-توان-و-ظرفیت-داخل،-شرط-تحقق-شعار-سال-است-کارخانجات-تولید-لوازم-خانگی-با-ممنوعیت-ورود-سامسونگ-و-ال‌جی-به-خودباوری-رسیدند
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، باور به توان و ظرفیت داخل را شرط اساسی برای تحقق شعار سال بیان کرد و گفت: ساختار و سیستم کشور باید به این باور برسند که توان و ظرفیت عظیمی در داخل کشور وجود دارد.

سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص شرایط تحقق شعار سال اظهار داشت: ممکن است برای حل بخش کوچکی از مسائل، نیاز به خارج از کشور داشته باشیم اما حل عمده مسائل و مشکلات و تامین نیازها مربوط به درون کشور است و اِعمال تمام راهبردها باید با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی باشد.

وی، باور به توان و ظرفیت داخل را شرط اساسی برای تحقق شعار سال بیان کرد و خاطرنشان کرد: ساختار و سیستم کشور باید به این باور برسند که توان و ظرفیت عظیمی در داخل کشور وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه عامل بعدی برای تحقق شعار سال، حذف قوانین زاید توسط مجلس در تعامل با دولت جهت مانع‌زدایی است، افزود: مجلس شورای اسلامی باید قوانین زایدی که مانع تولید هستند را شناسایی کند و این قوانین در جهت تسهیلگری و حمایت از تولید، حذف شوند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از استعلاملات، نیازمند تامین منابع و زمان‌بر بوده و گاهی در بخش تولید، زمان به اندازه‌ای می‌گذرد که اصل موضوع تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برای مثال؛ اگر قرار بود کاری با A ریال انجام شود بعد از گذشت چندین ماه، قیمت‌ها به اندازه‌ای افزایش می‌یابد که راه‌اندازی مجموعه با 3 برابر A ریال نیز مفهوم پیدا نمی‌کند و اصل موضوع زیر سوال می‌رود.

حسینی خاطرنشان کرد: در اینجا است که مجلس شورای اسلامی می‌تواند با حذف قوانین زاید، موانع موجود را برداشته و به اصل کار و تولید کمک کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از کار هم مربوط به واحدها و کارگاه‌های تعطیل است، گفت: دستگاه‌ها باید در این زمینه موظف شوند و ساختار سیستم بانکی نیز پای کار بیاید و تسهیلات و مشوق‌هایی اعطا شوند که باعث می‌شوند کارگاه‌های تعطیل، روند خود را تغییر داده و مجدد به چرخه تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه بخشی از این حساست، خودش را در حوزه تولید لوازم خانگی نشان داده است، اظهار داشت: زمانی که با ممنوعیت ورود لوازم خانگی سامسونگ و ال‌جی، دست و پای حضور شرکت‌های خارجی در ایران کمرنگ شد، توان و ظرفیت در این حوزه بالا رفته و کارخانجات تولید لوازم خانگی، جزء حوزه‌هایی است که به خودباوری رسیده‌اند و اگر مقداری بر روی کیفیت، کار کنند می‌توانیم با بِرندهای خارجی رقابت کنیم.

حسینی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم که حضور بِرندهای خارجی لوازم خانگی، محدود شده انگیزه‌ای مضاعف در این حوزه ایجاد شده و تولید لوازم خانگی ایرانی، رشد خوبی دارد.

وی با بیان اینکه این مقوله در حوزه‌های مختلف دیگر هم می‌تواند اتفاق بیفتد، افزود: محدودیت‌های ایجاد شده را مطالعه و برنامه‌ریزی‌کرده و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و باید همدلی و همگرایی در جهت حمایت و پشتیبانی از تولید داشته باشیم.

حسینی با اشاره به تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: همین طرح، یکی از مواردی است که می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند.

حسینی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن 150 رشته شغلی را با خودش پیش می‌برد، ابراز کرد: از مصالح ساختمانی گرفته تا صنعت لوازم خانگی می‌تواند سبب رونق مشاغل مختلف، فعالیت معادن و فعالیت سایر بخش‌های تولیدی شود که این مهم نیاز به همدلی و همگرایی دارد تا بخشی از مشکلات شغلی کشور با تولید، حل شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر