logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۱۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

14 هزار سالمند بالای 75 سال در استان زنجان واکسیناسیون می‌شوند

14-هزار-سالمند-بالای-75-سال-در-استان-زنجان-واکسیناسیون-می‌شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: 14 هزار سالمند بالای 75 سال در استان زنجان واکسن کرونا دریافت می‌کنند که از امروز واکسیناسیون آغاز شده است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر روند بستری بیماران کرونایی در استان زنجان کاهشی است و در بخش سرپایی نیز نسبت به هفته گذشته30 درصد کاهش مراجعات را داریم.

وی با بیان اینکه امروز در استان به زیر 400 نفر بستری رسیده‌ایم و 61 نفر در شب گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: اشغال 400 تخت توسط بیماران کرونایی کم نیست و مشکلاتی را به وجود می‌آورد که قابل توجه است که امیدواریم با ادامه روند با کاهش تعداد بیماران مواجه شویم.

این مسئول بیان داشت: از روز گذشته واکسیناسیون افرادی بالای 75 سال آغاز شده است که در استان زنجان حدود 14 هزار نفر در این رده سنی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: در بالای 80 ساله 66 درصد که تحت پوشش بودند تزریق واکسن انجام شده است اما روند مراجعه کند شده است چرا که بخش عمده ای از واکسیناسیون انجام شده است.

قزلباش با بیان اینکه 30 درصد باقی مانده افراد بالای 80 سال در روزهای آینده می توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند، ادامه داد: توصیه ما مراجعه افراد بالای 80 درصد برای واکسیناسیون است و در این زمینه امکانات خوبی از جمله مرکز خودرویی در جاده گاوازنگ در پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری خواهد بود و مذاکراتی نیز پیرامون نحوه برگزاری انجام شده است، افزود: تدابیر خوبی از سوی آموزش و پرورش استان زنجان انجام شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با فراغ بال در این آزمون‌ها شرکت کنند.

این مسئول ادامه داد: اگر فردی مبتلا به کرونا شده و کمتر از شش ماه گذشته است نمی‌توانند واکسن دریافت کنند اما اگر کسی از بیماری خود آگاه نیست مثل فردی که کرونا نگرفته است باید واکسن خود را سر موعد دریافت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: از جمعیت 18هزار نفری سالمندان بالای 80 سال حدود 12 هزار نفر واکسن خود را دریافت کرده‌اند و مابقی به دلایل مختلف مراجعه نکرده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم حتما برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

قزلباش در خصوص تایید واکسن کوو ایران برکت گفت: خبری در خصوص توزیع این واکسن منتشر شد که وزارت بهداشت تکذیب شد و در ستاد ملی هم وزیر بهداشت گفت فقط وقتی واکسنی مورد استفاده همگانی قرار می‌گیرد که تاییدیه وزارت بهداشت را گرفته باشد.

وی گفت: در زمینه ام آر آی مشکلی در استان زنجان وجود ندارد و در برنامه 10 ساله 4 مرکز پیش‌بینی شده است که در حال حاضر چهار مرکز وجود دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر