logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۱۲۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

هیچ ابزار کنترلی برای جلوگیری از افزایش اجاره بهای منازل وجود ندارد

هیچ-ابزار-کنترلی-برای-جلوگیری-از-افزایش-اجاره-بهای-منازل-وجود-ندارد
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان به افزایش شدید اجاره بهای منازل در استان زنجان اشاره کرد و گفت: هیچ ابزار کنترلی برای جلوگیری از افزایش اجاره بهای منازل وجود ندارد.

مظاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همواره حامی حقوق مردم در جامعه است اظهار کرد: به دنبال افزایش فعالیت این انجمن در سطح استان زنجان هستیم و برای این کار نیاز به همکاری مردم داریم.

وی از عضوگیری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان زنجان خبرداد و تصریح کرد: مردم می‌توانند برای عضویت در انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به سایت این سازمان مراجعه کرده و نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند و یا به صورت حضوری به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان مراجعه کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه مردم با عضویت در این انجمن حداقل می‌توانند از حقوق خود و اطرافیان در جامعه دفاع کنند ادامه داد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نماینده مردم است و از حقوق مردم دفاع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انتقاد سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان از عملکرد ضعیف برای مسئولان استانی ناخوشایند است ابراز کرد: مسئولان استانی انتظار دارند سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان نسبت به اصلاح بازار اقدام کنند در حالیکه این سازمان بودجه ای برای این کار ندارد. سازمان صمت در استان متولی اصلی نظارت بر بازار و اصلاح بازار بوده و برای این کار میلیاردها بودجه صرف می‌کند.

امیری با بیان اینکه در جلسات ستاد تنظیم بازار استان زنجان تنها رئیس جلسه تصمیم گیرنده است و بقیه اعضای این جلسه حق دخالت در تصمیم گیری ندارند و در واقع مشکلات واقعی بازار مطرح و بررسی نمی‌شود گفت: انتقاد انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به عملکرد ضعیف حوزه نظارت برای مسئولان خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که مشارکت و همکاری مردم با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزایش یابد خاطرنشان کرد: بازرسانی که با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همکاری می کنند از سازمان صمت هستند به همین خاطر نمی‌توانند از عملکرد مسئولان انتقادی داشته باشند بنابراین برای اینکه بازرسان این سازمان اقدامات موثری داشته باشند باید از خود مردم باشند تا بتوانند به راحتی تخلفات موجود در بازار را گزارش داده و  همچنین از عملکرد ضعیف مسئولان انتقاد کنند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان در ادامه با اشاره به افزایش بیش از حد اجاره بهای منازل در استان زنجان بیان کرد: افزایش کرایه‌ها برای مستاجران در استان مشکل‌ساز شده است.

وی با بیان اینکه قانون مدونی برای ساماندهی اجاره بهای منازل وجود ندارد افزود: برای حل مشکل مسکن باید ریشه‌ای عمل شود و در کنار آن باید نظارتها نیز تشدید یابد.

امیری اظهار داشت: افزایش اجاره بهای منازل در استان زنجان بیش از ۲۰ درصد بوده و هیچ نظارت و کنترلی در استان در این حوزه وجود ندارد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر