logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۱۲۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

گردش بالای ویروس کرونا در استان زنجان

گردش-بالای-ویروس-کرونا-در-استان-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت:ویروس انگلیسی همچنان در جامعه وجود دارد و درصد بالایی از بیماران دارای سی پی آر مثبت به این بیماری دچار شده‌اند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان زنجان ادامه دارد و بیش از ۶۰ درصد افراد مشمول برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تزریق واکسن گروه‌های سنی بالای۷۰ سال نیز از سوی وزارت بهداشت اعلام شود تا افراد بیشتری امکان تزریق واکسن را داشته باشند، افزود: به حد کافی در استان واکسن وجود دارد اما روند مراجعه کند شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: دلایل مختلفی برای عدم مراجعه افراد بالای ۸۰ سال از جمله ابتلا به بیماری کرونا، فوت و یا عدم تمایل وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه سایتی از طریق وزرات بهداشت برای ثبت‌نام گروه‌های سنی مشمول واکسن طراحی شده است، بیان داشت: مشخصات برخی افراد در این سامانه وجود دارد اما به دلیل نبود شماره، امکان تماس با این افراد وجود ندارد.
 قزلباش در خصوص واکسیناسیون خبرنگاران نیز گفت: خبرنگاران جزو اولویت در فاز ۳ دریافت واکسن کرونا هستند که به محض اعلام از سوی وزارت بهداشت از خبرنگاران دعوت می‌شود.
 وی تصریح کرد: ثبت‌نام افراد در سامانه سیب تنها شامل مشمولان و گروه‌های سنی اعلام شده است و مابقی افراد امکان ثبت‌نام ندارند.
این مسئول یادآور شد: از ۴ هزار نفر ثبت‌نامی برای کارآزمایی بالینی در زنجان بخش عمده‌ای انجام شده است و روند هنوز ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از کاهش روند بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر روند بستری‌ها و مبتلایان در استان زنجان کاهشی است که امیدواریم این روند در روزهای آتی سرعت بگیرد.
قزلباش با اشاره به بستری شدن ۴۶ بیمار طی دیشب در بیمارستان‌های استان، گفت: تعداد مبتلایان در استان زنجان در حال حاضر به زیر ۵۰۰  نفر رسیده و ۷۹ نفر در آی سی یو بستری هستند.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون عوارض جدی در دریافت‌کنندگان واکسن در استان زنجان مشاهده نشده و اعزامی نیز به خارج از استان نبوده است.
این مسئول ادامه داد: وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان در حال حاضر تغییری نکرده است اما امیدواریم در هفته آینده شاهد رنگ‌های روشنی باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تغییر رنگ بندی تاکید کرد و گفت: در صورت اعمال محدودیت‌ها امکان بازگشایی کسب و کارهای بیشتری در استان وجود دارد اما این شرایط نباید منجر به عادی انگاری شود.
قزلباش با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی همچنان در جامعه وجود دارد و درصد بالایی از بیماران دارای سی پی آر مثبت به این بیماری دچار شده‌اند، ادامه داد: خطر همچنان در کمین است و خطر ورود انواع ویروس هندی و آفریقایی وجود دارد هر چند به دنبال کار جدید نیسیتم اما پروتکل‌ها قوی‌تر ادامه می‌یابد.
وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا نماز عید فطر در فضای باز و با تعداد افراد محدود امکان برگزاری دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: محدودیت سفر از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۲ روز شنبه ادامه دارد و با متخلفان بر اساس دستورالعمل ابلاغی برخورد می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر