logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۱۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با موج رسا:

وضع مالیات بر خانه‌های خالی، دلالی و سوداگری را از بین می‌برد

وضع-مالیات-بر-خانه‌های-خالی،-دلالی-و-سوداگری-را-از-بین-می‌برد
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به طرح ثبت اطلاعات واحدهای مسکونی در سامانه املاک گفت: وضع مالیات بر خانه‌های خالی، دلالی و سوداگری را از بین می‌برد و به حداقل می‌رساند.

حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بسیاری از اهداف، قوانین و هدفگذاری‌های مالیاتی در جهت هدایتگری است.

وی با بیان اینکه هدایتگری یعنی خانه‌های خالی با فشار مالیاتی باید تبدیل به خانه‌های پُر شود و دارنده خانه خالی نباید احتکار کند چرا که احتکار، جُرم است.

محمودی‌اصل افزود: وقتی تولیدکننده‌ای، کالایی را انبار و احتکار می‌کند، یقه‌اش را می‌گیریم اما با فردی که سال‌هاست چند واحد آپارتمان خریده و خالی نگه داشته، هیچ کس کاری ندارد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که واحد مسکونی هم مانند تولید با اختصاص یارانه ساخته شده است.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه گاز در ایران به قیمت یک سِنت، استفاده شده اما به قیمت 40 سِنت به ترکیه فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ترکیه حتی یک ریال یارانه برای مسکن نمی‌دهد و هزینه تمام مصالح و نیروی کار نیز چند برابر ایران است، اظهار داشت: با این وجود، قیمت یک واحد آپارتمان در ترکیه، ارزان‌تر از تهران است.

محمودی‌اصل با بیان اینکه این گرانی نشان می‌دهد که بازار ما منطق نداشته است، خاطرنشان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی، نقش بازدارنده دارد و باید باعث شود که کسی خانه‌اش را خالی نگه ندارد.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه قانون مالیات بر عایدی ثروت نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: این قانون سبب خواهد شد که از بخش املاک، خودرو، سکه، طلا و ارز نیز مالیات اخذ شود.

وی افزود: اگر این قانون به تصویب برسد و آئین‌نامه‌اش نیز به درستی تدوین شود، شاهد این خواهیم بود که دلالی و سوداگری به کلی از بین رفته و ریسک‌دار شود.

محمودی‌اصل با بیان اینکه این کار در کل دنیا سبب شده که دلالی و سوداگری به حداقل برسد، تصریح کرد: در ایران نیز از 20 سال قبل باید این کار را می‌کردیم اما مقاومت‌ها از سوی ذینفع‌هایی بود که نگذاشت تا به امروز این اتفاق بیفتد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر