logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۱۱۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

اختصاص زمین مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی زنجان مربوط به سالهای قبل است

اختصاص-زمین-مورد-نیاز-منطقه-ویژه-اقتصادی-زنجان-مربوط-به-سالهای-قبل-است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: زمین مورد نیاز برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان از سال‌ها قبل برای این منظور در نظر گرفته و اختصاص یافته بود.

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بحث زمین برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان از سال‌ها قبل و در واقع از همان ابتدای طرح منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار بوده است.

وی در خصوص وجود معارض برای این مهم که از اراضی روستای سارمساقلو از توابع بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این است که زمین مورد نیاز از سال‌ها قبل تخصیص یافته و جزئیات و سایر مسائل از جمله وجود معارض در همان زمان مطرح شده است.

سلطانی تصریح کرد: اراضی مربوط به منطقه ویژه اقتصادی زنجان، صحبت امروز نیست و حدود 2 دهه قبل در نظر گرفته شده و برای این منظور، فریز شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به طرح منطقه ویژه اقتصادی در حدود 2 دهه قبل، گفت: به دلیل اینکه مصوبه طی این سال‌ها معطل مانده بود، طبیعتاً اقدام خاصی هم روی اراضی صورت نگرفته بود و آنچه که مصوب شده برای همان سال‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: اگر معارضی هم برای اراضی بوده، قبلاً مطرح شده و بعد از آن به دلیل معطل ماندن مصوبه، بحثی در این رابطه صورت نگرفته بود.

به گزارش موج رسا؛ محمدرضا آبی‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان طی روزهای اخیر در گفت‌وگو با رسانه‌ها خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی سارمساقلو برای منطقه ویژه اقتصادی به تملک دولت درآمده است.

این در حالی است که فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان در جلسه شورای اداری روز دوشنبه (20 اردیبهشت) گفت: 10 درصد از اراضی در نظر گرفته شده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، معارض دارد.

محدوده جغرافیایی مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی‌شود و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری‌های نوین در امر تولید و توسعه منطقه‌ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می‌شود را مناطق ویژه تجاری- صنعتی می‌نامند.

در جلسه روز چهارشنبه (15 اردیبهشت) مجمع تشخیص مصلحت نظام با رای اعضای مجمع، ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 13 منطقه ویژه اقتصادی مورد تصویب قرار گرفت که یکی از آن‌ها ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در استان زنجان بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر