logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۱۱۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

نهاده‌ها‌ همچنان با تاخیر به دست مرغداران می‌رسد/ مشکلات سامانه بازارگاه حل نشده است

نهاده‌ها‌-همچنان-با-تاخیر-به-دست-مرغداران-می‌رسد-مشکلات-سامانه-بازارگاه-حل-نشده-است
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه همچنان نهاده‌ها با تاخیر به دست مرغداران می‌رسد گفت: مشکل سامانه بازارگاه در این زمینه برطرف نشده است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در حال حاضر به لحاظ جوجه‌ریزی در استان زنجان مشکلی وجود ندارد و امیدواریم در آینده نیز مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی در مورد قیمت جوجه یکروزه نیز گفت: متاسفانه قیمت‌ جوجه در بازار کاهش نیافته و همچنان افزایش قیمت را در بازار شاهد هستیم.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در مورد تاثیر واردات تخم مرغ نطفه‌دار بر کاهش قیمت جوجه عنوان کرد: اگر واردات انجام شود سهمیه‌ای هم برای واحدهای جوجه‌ریزی استان در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: اجازه خروج جوجه یکروزه به خارج از استان داده نمی‌شود و تامین جوجه مورد نیاز مرغداریهای در اولویت است.

تاراسی در ادامه در مورد مشکل تخصیص تاخیر سهیمه نهاده‌ مرغداریها گفت: متاسفانه همچنان این مشکل وجود دارد و مشکل تاخیر در تخصیص نهاده‌های در بازارگاه برطرف نشده است.

وی با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه عملیات مبارزه با آفت ملخ در طارم و سلطانیه گفت: 500 میلیون تومان برای این کار در استان در نظر گرفته شد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: مبارزه با این آفت در حدود 33 هزار هکتار انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبارزه با این آفت در 25 هزار هکتار انجام شد گفت: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات اعتباری مبارزه با این آفت کمتر از 15 هزار هکتار بود.

تاراسی خاطر نشان کرد: مبارزه با آفت ملخ در طارم و در بخشی از اراضی شهرستان سلطانیه انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: سازمان برنامه‌ریزی استان امسال به لحاظ اعتباری کمک خوبی به جهادکشاورزی کرده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه از لحاظ مبارزه با آفت ملخ جزو استان‌های برتر در کشور هستیم بیان کرد: از لحاظ سطحی 42 درصد مبارزه با ملخ مراکشی کشور در استان زنجان انجام شده است./ع

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر