logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۱۱۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

اولویت محل خرج زکات فطره معیشت مردم است

اولویت-محل-خرج-زکات-فطره-معیشت-مردم-است
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: بر اساس فتوای همه علما اولویت محل خرج زکات فطره معیشت است اما در زکات گندم به مسائل دیگر نیز هزینه می‌شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در نخستین جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به آیه 27 سوره بقره " إِن تُبْدُوا الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِيَ ۖ وَإِن تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۚ وَيُكَفِّرُ عَنكُم مِّن سَيِّئَاتِكُمْ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ" ، اظهار داشت: بر اساس این آیه پرداخت زکات واجب بوده و باید زکات دهندگان تشویق شوند تا دیگران نیز به این موضوع تشویق شوند.

وی با بیان اینکه تشویق زکات دهندگان موجب می‌شود تا مردم زکات دهندگان را به عنوان پایبندگان به احکام بیشتر بشناسند، افزود: پرداخت صدقات مستحبی نیز به صورت مخفیانه مورد تاکید قرار گرفته است.

امام جمعه زنجان یادآور شد: بر اساس فتوای همه علما اولویت محل خرج زکات فطره معیشت است اما در زکات گندم به مسائل دیگر نیز هزینه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تقدیر از بانک‌های استان زنجان برای همکاری در جمع‌آوری زکات فطره ، گفت: بانک‌های استان زنجان کار مردم را در پرداخت زکات فطره تسهیل کردند که این موضوع در سه سال گذشته الگویی برای کشور شده است.

امام جمعه زنجان یادآور شد: در حال حاضر بانک اطلات کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان در قالب رزمایش کمک مومنانه وجود دارد و بر اساس آمار سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان، 30 هزار نفر سپاه در استان زنجان نیازمند دستگیری هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ضروری است همه افراد نیازمند جامعه برای پرداخت زکات فطره پوشش داده شود، افزود: نباید کسی از قلم بیفتد.

آیت‌الله خاتمی در خصوص تغییر ترکیب اعضای شورای زکات استان زنجان نیز گفت: در خصوص این موضوع باید مرکز تصمیم‌گیری کند.

وی برضرورت فعالتر شدن شورای زکات در بخش‌های استان تاکید کرد و گفت: باید با برگزاری برنامه‌های تشویقی و تبیلغی مردم را به پرداخت زکات تشویق کرد.

امام جمعه زنجان از برگزاری نماز عید فطر همچون سال گذشته در فضای باز و در خیابان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبرداد و گفت: با توجه به حضور حداقلی مردم در مراسم عید فطر ضروری است تبلیغ زکات فطره زودتر آغاز شود.

فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه برضرورت استفاده از افراد تاثیرگذار برای جمع‌آوری زکات تاکید کرد و گفت: در هر مرکز خرید گندم یک رابط زکات حضور داشته و نسبت به تبیین موضوع اقدام کند.

رضا عسگری خاطرنشان کرد: افرادی که زکات خود را پرداخت می‌کنند باید تشویق شوند تا دیگران نیز این افراد را بشناسند.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این جلسه از همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج برای جمع‌آوری زکات با کمیته امداد امام خمینی (ره) خبرداد و گفت: روحانیون مستقر نیز در روستاهای قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این زمینه همکاری دارند.

ابوالفضل طهماسبی یادآور شد: در روستاها شورای زکات کمرنگ است و ضروری است دراین زمینه اقدامات لازم انجام و از بلندگوهای مساجد استفاده شود.

وی از تعریف سامانه عمران اجتماعی در پایگاه‌های بسیج استان زنجان خبرداد و یادآور شد: اسامی خانواده‌های نیازمند در این سامانه وجود دارد و تسهیلات، جهیزیه، توزیع بسته‌های معیشتی و ساخت منازل و واحدهای مسکونی طبق این سامانه انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز در استان زنجان فعال است و کارهای خوبی در توزیع بسته‌های معیشتی انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر