logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۱۱۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

کشور دارای تکنولوژی و پتانسیل‌ لازم برای تحقق شعار سال است/ خام فروشی مانع جدی رونق تولید

کشور-دارای-تکنولوژی-و-پتانسیل‌-لازم-برای-تحقق-شعار-سال-است-خام-فروشی-مانع-جدی-رونق-تولید
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجانبا بیان اینکه کشور دارای استعداد، توان تکنولوژی و پتانسیل‌های لازم برای رونق تولید و تحقق شعار سال است، گفت: نباید با به خام‌فروشی به تولید آسیب زد.

علیرضا فیروز فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب شعار سال، تکلیف و وظیفه آحاد مردم و مسئولان برای  حمایت و پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی در این مسیر تعیین شده است.

وی برضرورت سیاستگذاری مناسب برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: برای تحقق شعار سال باید امور اجرایی در اولویت قرارگرفته و برای تقویت تولید داخلی راهکارهای لازم اتخاذ شود.

این مسئول بیان داشت: برای رونق تولید باید از واردات بی‌رویه کالاهای موجود در کشور و از رانت خواری در این زمینه جلوگیری شود و مواد اولیه به صورت مستقیم و با کیفیت لازم در اختیار تولید قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برضرورت ارائه تسهیلات هدفمند برای رونق تولید تاکید کرد و گفت: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در حالی که بستر سازی‌های کمی در این زمینه انجام شده است اما کافی نیست، می‌تواند منجر به رونق تولید شود.

فیروزفر خاطرنشان کرد: برای پشتیبانی از تولید باید موانع پیش روی تامین مواد اولیه رفع شده و از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده شود.

وی با بیان اینکه کشور دارای استعداد، توان تکنولوژی و پتانسیل‌های لازم برای رونق تولید است، ادامه داد: نباید با به خام‌فروشی به تولید آسیب زد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال باید حلقه‌های مختلف با یکدیگر گره خورده و مانع‌زدایی لازم را انجام داد تا تولید کارآیی خود را داشته باشد و در صورتی که یکی از حلقه‌های این زنجیر خوب کار نکند، تحقق شعار سال امکانپذیر نیست.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان یادآور شد: بدون همت و هم‌افزایی همه اقشار تاثیرگذار در تولید مانع‌زدایی و پشتبیانی از تولید محقق نمی‌شود و ضروری است دولت، مردم، دانشگاه‌ها، تولیدکنندگان و بانک‌های عامل به عنوان حلقه‌های زنجیره در تحقق شعار سال وظایف خود را به خوبی انجام دهند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر