logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۱۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تاکید کرد

ضرورت عضویت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شورای نامگذاری معابر

ضرورت-عضویت-اداره-کل-حفظ-آثار-و-نشر-ارزش‌های-دفاع-مقدس-در-شورای-نامگذاری-معابر
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: در حال حاضر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شورای نامگذاری معابر و اماکن استان زنجان عضو نیست.

به گزارش موج رسا; قاسم محمدی امروز در جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال 1400، اظهار داشت: با توجه به انتخاب شعار" ما مقتدریم" برای برنامه‌های دفاع مقدس 1400، برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت در راستای این شعار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های سال دفاع مقدس به پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد ملی کرونا توجه ویژه‌ای می‌شود، ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تخصصی، مشارکت با سازمان و نهادهای لشکری و کشوری به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در اجرای برنامه‌ها مورد توجه است.

این مسئول بیان داشت: ایجاد فضای تبلیغی در مراکز علمی، پژوهشی و حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و جهاد و شهادت پرداخت به سبک زندگی شهدا از محورهای این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهر ماه برگزار می‌شد که امسال از فروردین ماه آغاز شده و تا اسفند ادامه می‌یابد.

محمدی تصریح کرد: 30 درصد از دستگاه‌های اجرایی استان در سال 99 گزارش فعالیت‌های خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال نکرده‌اند.

وی برضرورت ثبت برنامه‌های دفاع مقدس در سامانه برخط اعلام شده تاکید کرد و گفت: همه فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس امسال با شعار" ما مقتدریم" و درج نشان کنگره 3535 شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول بیان داشت: تجلیل از مدافعان سلامت، فعالان رزمایش کمک مومنانه در برنامه‌های دفاع مقدس مورد تاکید بوده و باید تمرکز برنامه‌های دفاع مقدس بر روزهای روز جهانی مقاومت سالروز شهادت سردار سلیمانی، دهه فجر و روز شهدا باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از انتشار دایره المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان خبرداد و گفت: تالیف، چاپ و نشر یک صد عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان است.

محمدی یادآور شد: آرشیو و مرتبط سازی اسناد شهدا و رزمندگان برای بانک جامع استان به همت اداره کل، جهاد دانشگاهی و دبیرخانه کنگره 3535 استان زنجان انجام می‌شود.

وی برضرورت حضور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شورای نامگذاری معابر و اماکن استان زنجان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 12 یادمان شهید در استان زنجان وجود دارد که سه یادمان در شهرهای نیک‌پی، ارمغانخانه و سلطانیه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که ضروری است تا هفته دفاع مقدس به پایان برسد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: برای برگزاری ملی کنگره 3535 شهید استان زنجان باید همه سازمان‌ها و نهادها همکاری کرده و برنامه‌ها در راستای برگزاری این کنگره برگزار شود.

عباس بابایی برضرورت برگزاری کنگره آبرومند و در شان شهدای استان تاکید کرد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط این کنگره به صورت حضوری و در صورت نبود شرایط با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برنامه‌های چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر در فضای مجازی برگزار شد، افزود: امسال نمایشگاه بزرگ دستاوردها در صورت مساعد بودن شرایط حضوری برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به 548 برنامه سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در هفته دفاع مقدس برگزار شد.

وی برضرورت برگزاری برنامه های دفاع مقدس با محوریت کنگره 3535 شهید استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با شرایط برگزاری کنگره، برنامه‌های خود را برگزار کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر