logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۱۰۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بازیابی ظرفیت از دست رفته ورزش زنجان، نیاز به تلاش مضاعف دارد

بازیابی-ظرفیت-از-دست-رفته-ورزش-زنجان،-نیاز-به-تلاش-مضاعف-دارد
سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: متاسفانه شیوع بیماری کووید 19 و تحت تاثیر قرار دادن ورزش سبب از دست رفتن ظرفیت ورزش استان هم در بخش همگانی و هم در بخش قهرمانی شده که بازیابی و ریکاوری آن نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد.

غفار امانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ورزش استان زنجان پس از شیوع ویروس کرونا در واقع شکست خورده و باید برای احیای آن کمک شود.

وی با بیان اینکه وضعیتمان در حوزه ورزش قهرمانی حتی بدتر از همگانی است، خاطرنشان کرد: هیات‌های ورزشی در سطح استان اقدام به جذب ورزشکاران به‌خصوص در رده‌های پایه کرده و باشگاه‌ها نیز استعدادیابی می‌کردند و در حال تمرین بودند اما تمام این زحمات و تلاش‌ها با تعطیلی باشگاه‌ها از بین رفتند.

امانی با بیان اینکه به دلیل تعطیلی چندین‌باره باشگاه‌ها، ورزشکاران رغبتی برای بازگشت نشان نمی‌دهند، افزود: شرایط به‌گونه‌ای شده که خانواده‌ها حتی در وضعیت زرد کرونایی نیز اجازه نمی‌دهند فرزندانشان به باشگاه بیایند.

وی ادامه داد: متاسفانه شیوع بیماری کووید 19 و تحت تاثیر قرار دادن ورزش سبب از دست رفتن ظرفیت ورزش استان هم در بخش همگانی و هم در بخش قهرمانی شده که بازیابی و ریکاوری آن نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد.

سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تمام نهادها، سازمان‌ها و رسانه‌ها باید در این زیمنه کمک کنند تا بتوانیم ریکاوری کنیم و چرا که از دست رفتن این پتانسیل، یک آسیب بسیار سنگین در حوزه ورزش قهرمانی بود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون شرایط تمرین برای بسیاری از ورزشکاران قهرمان استان فراهم نیست، اظهار داشت: مطمئناً در سال‌های آینده که شرایط کرونا عادی شود این ورزشکاران برای ورود به مسابقات با اُفت شدید مواجه خواهند شد.

امانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرایط تمرینی ورزشکاران در استان‌های دیگر نسبت به زنجان، راحت‌تر و آسان‌تر بوده و سختگیری‌ها نیز کمتر است اما سختگیری‌ها در استان زنجان بیشتر از استان‌های دیگر است.

وی افزود: این امر باعث می‌شود که استان زنجان بیشتر از استان‌های دیگر متضرر شود که حل آن نیاز به فکر اساسی در سطح کلان دارد تا ورزش استان بیش از این آسیب نبیند.

سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش، یکی از مهمترین راهکارهای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است، گفت: اما وقتی شرایط ورزش را برای شهروندان فراهم نمی‌کنیم و مردم به سمت ورزش نمی‌ورند منجر به این می‌شود که سیستم ایمنی بدن، ضعیف‌تر شود.

وی ابراز کرد: باید شرایط برای ورزش هم در بخش همگانی و هم در بخش قهرمانی فراهم شود تا با ورزش و تقویت سلامتی و سیستم ایمنی بدن بتوانیم از بحران کرونا خارج شویم اما متاسفانه سیاست کاری برای ورزش در زنجان سختگیرانه‌تر است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر