logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۱۰۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان:

روز قدس روز ایستادگی مستضعفان عالم علیه مستکبران جهان است

روز-قدس-روز-ایستادگی-مستضعفان-عالم-علیه-مستکبران-جهان-است
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان گفت: روز قدس نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل بوده و این روز می‌تواند اهرم فشاری علیه این رژیم جعلی باشد.

رضا رحیم پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در خصوص چرایی اهمیت روز جهانی قدس و تاکید بزرگان دین به ویژه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برگرامیداشت این روز باید به مسئله صهیونیزم در جهان پرداخته شود.

وی ادامه داد: صهیونیزم به عنوان جنبش طرفدار بازگشت یهودیان به سرزمین فلسطین و ایجاد کشوری به نام اسرائیل در اواخر قرن نوزدهم توسط تئودور هرتسل بنیان نهاده شده و توانست با همکاری قدرت‌های جهانی به ویژه با چراغ سبز انگلیس در سال 1948 میلادی حدود 70 سال پیش کشور فلسطین را اشغال کند.

این فعال سیاسی بیان داشت: این تجاوز آشکار به سرزمین فلسطین توسط جنبش صهیونیزم یک حرکت غربی بود و سرمایه، سلاح و اعتبار خود را توسط افراد و کشورهای غربی به دست آورد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این جنبش به تنهایی نمی‌توانست این اتفاقات را رقم بزند، افزود: به همین دلیل و برای پشتیبانی از این حرکت غرب و انگلیس به ویژه وزیر امور خارجه انگلیس از آن حمایت کرده و این سناریو در این کشور پیچیده شد تا کشور اسرائیل در قدس ایجاد شود.

رحیم‌پور بیان داشت: در آنزمان تنها 5 درصد از زمین‌های فلسطینیان توسط یهودیان خریداری شده بود اما در زمان اعلام موجودیت نامشروع خود 77 درصد اراضی این ملت را به تصرف خود در آوردند.

وی با اشاره به اینکه از آنجا که قدس شریف نخستین قبله و سومین حرم مسلمانان جهان و وطن هزاران آواره فلسطینی است، رژیم صهیونیستی با کمک همپیمانان خود این سرزمین را از دست فلسطینیان گرفت، افزود: در مقابل چنین اقداماتی مسلمانان جهان باید بیدار شده و بدانند چه مشکل بزرگی آنها را تهدید می‌کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: یهودیان همواره نژاد پرست بوده و به این مسئله مباهات می‌کنند تا جاییکه معتقدند ارواح یهود از دیگر ارواح برتر بوده و بهشت مخصوص یهودیان است و دوزخ جایگاه مسلمانان و مسیحیان است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با بیان اینکه همچنین یهودیان معتقدند زمانی که شکایتی از یک فرد یهودی شود باید حق را به او داد اگر چه باطل باشد چرا که ما ملت برگزیده خداوند هستیم، ادامه داد: آیا با وجود چنین تفکراتی یهودیان تهدیدی برای مسلمانان و سایر ادیان الهی نیستند؟

رحیم‌پور یهودی سازی سرزمین فلسطین را از نقشه‌های یهودیان در این کشور عنوان کرد و افزود: با گذشت بیش از هفت دهه و با وجود مقاومت و اقدامات اولیه برخی کشورهای عربی متاسفانه برخی کشورهای سازش طلب و مرتجع عربی به سازش و خیانت نسبت به آرمان فلسطن روی آورده‌اند.

وی گفت: در طول سال‌های بی‌تفاوتی کشورهای عربی نسبت به مردم فلسطین عرصه بر مردم این منطقه تنگتر شده و صهیونیست‌ها با نقشه و طرح‌های جدید خواب‌های آشفته‌ای را حتی برای تغییر جغرافیای مسجد الاقصی می‌دیدند.

این فعال سیاسی یادآور شد: یهودی سازی قدس شریف مهمترین طرح برای استمرار اشغال قدس با دو هدف اخراج فلسطینی‌ها و محو کامل آثار اسلامی به دست صهیونیست‌ها اجرا و عملی شد تا این رژیم غاصب بتواند این شهر مقدس را که در اساس متعلق به فلسطین و مسلمانان است، تحت سیطره خود قرار دهند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی تنها به اشغال سرزمین مردم فلسطین خلاصه نمی‌شود و این رژیم با ترور شخصیت‌های سیاسی، دینی و علمی به بهانه‌های واهی همواره خصومت خود را نسبت به مسلمانان نشان داده است.

رحیم‌پور ادامه داد: قدس در حال حاضر در مقابل دو موضوع اساسی مذهبی و حقوقی قرار دارد که در بعد حقوقی این سرزمین اشغال شده است و طبق قطعنامه‌های سازمان ملل متحد باید نیروهای غاصب اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی به ویژه از قدس عقب‌نشینی کرده و فلسطین را به صاحبان آن بازگردانند.

وی با بیان اینکه قدس از بعد مذهبی شهری سمبلیک برای مسلمانان جهان محسوب می‌شود، افزود: این سرزمین به صورت مطلق به یهودیان تعلق ندارد و چنین تفکری از اساس غلط است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: از نخستین سال‌های اشغال قدس این پاره تن اسلام به تدبیر امام خمینی (ره) با مقاومت فلسطینیان نهضت مقابله شکل گرفت و امام با  تدبیر الهی خود مبارزه با رژیم غاصب صهیونیست و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیف اسلامی به همه مسلمانان گوشزد کرده و فرمودند:" حمایت از اسرائیل خیانت به اسلام است"

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان یادآور شد: در اندیشه امام خمینی (ره) صهیونیسم حرکتی برضد اسلام و مسلمانان است و نامگذاری روز قدس موجب شده تا مسئله فلسطین از مقوله صرفا عربی جهان اسلام در آمده و این روز به عنوان محور وحدت در برابر این رژیم غاصب باشد.

رحیم‌پور تصریح کرد: روز قدس روز ایستادگی مستضعفان عالم علیه مستکبران جهان و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم بر می‌دارند.

وی ادامه داد: روز قدس نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل بوده و این روز می‌تواند اهرم فشاری علیه این رژیم جعلی باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: امسال مسلمانان جهان با وجود محدودیت کرونا و عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس، انزجار و فریاد آزادی فلسطین را به گوش جهانیان از طریق رسانه‌ها به  مجامع بین‌الملی می‌رسانند تا این همصدایی از نظر مواضع سیاسی و دینی حربه محکمی علیه دشمنان اسلامی بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری پیروزی ملت فلسطین دور نخواهد بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر