logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۱۰۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان خبرداد

سخنرانی رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل البیت به مناسبت روز قدس در زنجان

سخنرانی-رئیس-شورای-عالی-مجمع-جهانی-اهل-البیت-به-مناسبت-روز-قدس-در-زنجان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حجت‌الاسلام اختری، در مراسم ویژه روز قدس در زنجان سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: روز جهانی قدس طراحی هوشمندانه و حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و روز وحدت امت مسلمان و آزادی خواهان جهان برای حل مسئله فلسطین و دفع شر رژیم غاصب اسرائیل است.

وی گفت: سه ویژه برنامه مهم به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس در استان زنجان برگزار می‌شود که بیشتر این برنامه‌ها از طریق صدا و سیمای مرکز زنجان ضبط و پخش می‌شود.

این مسئول از حضور حجت‌الاسلام محمد حسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل البیت در ویژه برنامه صدا و سیمای مرکز زنجان در عضر پنج شنبه خبرداد و گفت: ویژه مراسم روز قدس نیز از ساعت 22:20 شب پنج‌شنبه در مسجد ولیعصر زنجان برگزار و این  مراسم از سوی صدا و سیمای مرکز زنجان پخش می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برافراشته شدن پرچم قدس در میدان بسیج زنجان، بیان داشت: این مراسم از ساعت 10 تا 10:30 روز جمعه قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت روز قدس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر یادآورشد: در سال‌های گذشته تجمع خیابانی و راهپیمایی گسترده به مناسبت روز قدس و برائت از رژیم غاصب اسرائیل  برگزار می‌شد اما امسال به دلیل وضعیت ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم فراهم نشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود بهتر بودن وضعیت مجوز برگزاری راهپیمایی خودروی به مناسبت روز قدس داده نشد، افزود: امسال هیچ تجمعی به این مناسبت برگزار نمی‌شود.

این مسئول ارسال ابلاغیه‌ای به شورای اداری استان و شهرستان‌ها مبنی بر فضا سازی مقابل ادارات و نصب حداقل یک بنر با موضوع مذکور در سر درب ادارات، و فضاسازی پورتال‌های رسمی ادارات با محتوای روز قدس به عنوان برنامه‌های روز قدس عنوان کرد و افزود: اختصاص زمانی به منظور مصاحبه خبری با صدا و سیما، خبرگزاری‌ها رسانه‌های استان از سوی استاندار زنجان از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری زنجان به عنوان روز قدس، خاطرنشان کرد: آمادگی و انجام مقدمات آیین نصب پرچم بزرگ فلسطین در میدان بسیج، آمادگی و تعویض پرچم‌های سطح شهر اعم از  پیاده راه سبزه‌میدان، رو گذر پل‎ها و میادین با پرچم ایران، فلسطین و حزب‌الله لبنان، ایجاد نمادهای بصری در سطح شهرها  از جمله دیوارنگاری با طرح‌های فلسطینی در نقاط مختلف توسط شهرداری زنجان انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته و تخصیص بودجه‌ای به منظور ساخت المانی با محتوای روز قدس در یکی از مکان‌های مناسب شهری، گفت: این طرح تاکنون اجرایی نشده است اما مکاتبات لازم انجام شده تا هر چه زودتر طراحی و نصب شود.

حجت‌الاسلام ناصر برضرورت نصب بنرهایی در عرشه‌های پل‌های عابر پیاده و استندهای 5/2 * 5/3  شهری با محتوای روز قدس تاکید کرد و افزود: با توجه به فعالیت برجسته شهرداری قم و لزوم الگو پذیری همه از این اقدامات موثر، بابت فراهم آوردن مقدمات چاپ و نصب گزیده بیانات سخنرانی‌های مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در سطح شهر و تاثیر برجسته و اثرگذار آن در همان روز سخنرانی که در صورت نبود و عدم امکان تهیه پرچم‌های روی پل از پرچم‌ها از طریق شورای هماهنگی تامین می‌شود.

وی برضرورت نامگذاری یکی از میادین و خیابان‌ها به نام قدس شریف تاکید کرد و گفت: تامین جوایز مسابقه برگزار شده روز قدس در صدا و سیمای مرکز زنجان توسط شهرداری و الصاق اقلام تبلیغاتی اعم از پوستر، تراکت و بخصوص پرچم فلسطین و پارچه نوشته با شعار "مرگ بر اسرائیل " و " مرگ بر آمریکا " در خودروهای در حال تردد شهری در روز قدس ضروری است.

این مسئول از فعال کردن مجموعه‌های سایبری بسیج و سپاه  به منظور تولید و انتشار محتوا در قالب پادکست،  کلیپ، گزیده بیانات امام و رهبری و روز قدس خبرداد و بیان داشت: در اختیار گذاشتن حداقل 10 بیلبورد تبلیغاتی سطح شهر به منظور نصب بنر توسط  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و آمادگی و برنامه‌ریزی توزیع بسته‌های معیشتی ماه مبارک رمضان در روز قدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت شناسایی فعالان انقلابی در فضای مجازی در قالب اشخاص و گروه­ها و بهره­گیری از ظرفیت تولیدی و تحلیلی آنها در زمینه تبلیغ و ترویج روز جهانی قدس و مساله فلسطین تاکید کرد و یادآور شد: بازخوانی­ شکست­های رژیم غاصب اسرائیل در رویارویی با محور مقاومت و تاکید و نمایش­ دستاوردهای شهدای مقاومت (شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، عماد مغنیه و ...) در قالب گزیده جملات، کلیپ، موشن­گرافی، عکس­نوشته، پوستر و توزیع و انتشار آن در سطح وسیع در شبکه­های اجتماعی از دیگر برنامه‌های روز قدس در زنجان است.

حجت‌الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: بیان نتایج مخرّب رویکردهای سازشکارانه مرتجعین منطقه، این پادوهای استکبار و صهیونیزم جهانی در مواجهه با مساله فلسطین در روز قدس ضروری است.

وی از طراحی و ثبت روز شمار تا روز قدس در شبکه اشراق و در برنامه‌های رادیویی رادیو زنجان خبرداد و گفت: آمادگی و طراحی مسابقه‌ای با موضوع روز قدس در صدا و سیما،برنامه‌ریزی و اختصاص تولید برنامه‌ای با  عنوان راهپیمایی مجازی روز قدس با حضور سخنران مدعو، آمادگی  و تولید برنامه‌های سخنران محور توسط شخصیت‌های استان و پخش در شبکه اشراق و رادیو زنجان از برنامه‌های صدا و سیما محسوب می‌شود.

این مسئول بیان داشت: فراخوان برگزاری مسابقات فرهنگی و مسابقات مجازی از جمله کتابخوانی، کاریکاتور، عکس، نقاشی مرتبط با مراسم روز جهانی قدس و بهره­گیری از ظرفیت شاعران و مداحان آیینی و انقلابی و سایر هنرمندان و تهیه و تولید کلیپ کوتاه، تیزر، نماهنگ، سرود مصور و انتشار آنها در فضای مجازی و شبکه­های اجتماعی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت هماهنگی در راستای بهره­گیری ویژه از ظرفیت اپلیکیشن­های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش (شاد) و دانشگاه‌ها در زمینه توزیع و انتشار محتوای مرتبط با مساله فلسطین و انتفاضه قدس تاکید کرد و گفت: فراخوان برگزاری مسابقات فرهنگی و مسابقات مجازی (کتابخوانی، کاریکاتور، عکس، نقاشی و ...) مرتبط با مراسم روز جهانی قدس. توسط اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها انجام می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر