logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۱۰۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مراکز تجمعی واکسیناسیون کرونا تا یک ماه آینده باید آماده شوند

مراکز-تجمعی-واکسیناسیون-کرونا-تا-یک-ماه-آینده-باید-آماده-شوند
استاندار زنجان گفت: با توجه به اینکه جهت واکسیناسیون گسترده کرونا نیاز به 26 مرکز تجمعی در استان داریم این مراکز حداکثر تا یک ماه آینده باید راه‌اندازی، تجهیز و ساماندهی شوند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه کمیته استانی هماهنگی واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: حتما باید به زودی 26 مرکز در سطح استان، هدفگذاری و با تجهیزات اولیه مورد نیاز، ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل فنی و متخصص اموزش‌دیده و همچنین پرسنل ثبّات (کاربران عادی) باید به میزان مورد نیاز تامین شود.

حقیقی افزود: شرح و تعداد نیروهای مورد نیاز باید توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شود تا از دستگاه‌های مربوطه تامین شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه تامین تجهیزات مراکز واکسیناسیون، نیازی به هزینه ندارد بلکه فقط مدیریت و هماهنگی می‌خواهد، گفت: تجهیزات مورد نیاز از قبیل میز، کامپیوتر و یخچال باید از محل اقلام و تجهیزات دستگاه‌ها و ادارات تامین شود و تمام دستگاه‌ها در این زمینه باید همکاری لازم و مطلق را با شبکه بهداشت و درمان برای واکسیناسیون داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جهت واکسیناسیون گسترده کرونا نیاز به 26 مرکز تجمعی در استان داریم این مراکز حداکثر تا یک ماه آینده باید راه‌اندازی، تجهیز و ساماندهی شوند.

حقیقی تصریح کرد: یک دستگاه معین به همراه چند دستگاه دیگر باید متولی یک مرکز باشد که مدیران آن با مدیران دستگاه‌های مرتبط جهت تامین تجهیزات مورد نیاز همراهی کرده و ثبّات‌ها (کاربران عادی) نیز مشخص شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه نمی‌کنند باید تحت آموزش قرار گیرند، گفت: باید اطلاع‌رسانی قوی و آموزش دقیق به مردم ارائه شود.

حقیقی افزود: باید نحوه تکمیل اطلاعات قبل از حضور در مزک و همچنین نحوه حضور بدون هجوم و ازدحام افراد در محل واکسیناسیون، اطلاع‌رسانی و آموزش داده شود که برای این منظور، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور در شبکه استانی باید به تشریح واکسیناسیون و نحوه آن بپزدازد.

 

*‌‌ پیک واکسیناسیون در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد خواهد بود.

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان زنجان نیز در این جلسه گفت: تاکنون 85 درصد واکسن‌های دریافتی، تزریق شده و از این حیث در سطح ملی نیز وضعیت خوبی داریم.

وی اظهار داشت: زنجان، جزء 4 دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور است که مسئولیت تامین و توزیع واکسن استان‌های همجوار را نیز بر عهده دارد لذا واکسنی که در سطح ملی به استان زنجان اختصاص می‌یابد، بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

صائینی با اشاره به زمانبندی گروه‌های سنی برای واکسیناسیون خاطرنشان کرد: افراد 80 سال و به بالا طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد، افراد 75 تا 80 سال طی ماه‌های خرداد و تیر، افراد 70 تا 74 سال طی ماه‌های خرداد و تیر، افراد 65 تا 69 سال طی ماه‌های خرداد و تیر و افراد 60 تا 64 سال نیز طی ماه‌های تیر و مرداد واکسینه خواهند شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه احتمال اضافه شدن واکسن ایرانی به واکسن‌های فعلی نیز وجود دارد لذا پیک تزریق واکسن در ماه‌های خرداد و تیر تعیین شده است ضمن اینکه به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و 60 تا 64 سال نیز در ماه‌های خرداد و تیر، اجازه تزریق واکسن داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد که واکسن ایرانی، زودتر تولید شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهدافی که دولت دارد این است که مراکز آموزشی از قبیل مدارس و دانشگاه‌ها در ادامه دایر شوند لذا به همین دلیل تجمعی در تزریق واکسن در فصل تابستان خواهیم داشت.

صائینی با اشاره به ضرورت مراکز تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: نیاز به مراکز تجمعی داریم که امور عادی از قبیل واکسیناسیون نوزادان و سایر مسائل مربوط به شهروندان که از وظایف عادی مراکز بهداشتی است، خدشه‌دار نشود.

وی با بیان اینکه جهت تزریق واکسن با توان مضاعف به 26 مرکز تجمعی نیاز داریم، گفت: ثبّات‌ها می‌توانند از آموزش و پرورش و نیروهای ستادی ادارات تامین شوند اما غاطبه نیروهای فنی و تخصصی واکسیناتور باید از حوزه دانشگاه علوم پزشکی تامین شوند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر