logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۱۰۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان خبرداد

افزایش نظارت بر مراکز عرضه سموم کشاورزی در زنجان/ لزوم مراقبت کشاورزان در خرید سموم

افزایش-نظارت-بر-مراکز-عرضه-سموم-کشاورزی-در-زنجان-لزوم-مراقبت-کشاورزان-در-خرید-سموم
مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان از افزایش نظارت بر مراکز عرضه سموم کشاورزی در استان زنجان گفت: عرضه سموم کشاورزی بدون تاریخ مصرف تخلف محسوب می‌شود.

نبی‌اله بختکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: کشاورزان حتما سم مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و به هیچ عنوان سم خود را از مراکز غیرمجاز تهیه نکنند.

وی گفت: سال گذشته برخی از کشاورزانی که سم خود را از مراکز غیرمجاز تهیه کرده بودند دچار خسارت‌های زیادی شدند.

بختکی با تاکید براینکه با مراکز غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی در استان زنجان برخورد می‌شود گفت: کشاورزان در صورت مشاهده عرضه سموم غیرمجاز در استان زنجان به سازمان بازرسی و جهادکشاورزی گزارش کنند تا برخورد قانونی با عاملان انجام شود.

وی با تاکید براینکه کشاورزان در هنگام خرید سموم کشاورزی به تاریخ مصرف آنها توجه داشته باشند خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های مجاز نیز به صورت کامل رصد می‌شوند و در صورت تخلف و عرضه سموم بدون تاریخ مصرف با آنها برخورد می‌شود.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به مبارزه با سن گندم در استان زنجان اظهار کرد: زمان مبارزه با سن مادر گندم در استان زنجان به اتمام رسیده و در حال حاضر کشاورزان نباید نسبت به سم پاشی مزارع خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گندمکاران به دلیل نبود بارندگی رقبتی برای مبارزه با سن گندم نداشتند که بارگندگی‌های اخیر تقریبا این را برای کشاورزان ایجاد کرد تصریح کرد: بارندگی‌های پراکنده‌ای که در استان شاهد بودیم قطعا در وضعیت گندم استان تاثیر گذار است.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: آفت در مرحله تخم ریزی است و در این مرحله سم پاشی تاثیری ندارد.

وی با تاکید براینکه مرحله اول مبارزه با سن گندم در استان زنجان به اتمام رسیده است افزود: برخی از کشاورزان نتوانستند در مرحله اول مبارزه با سن گندم را انجام دهند و زمان مبارزه مرحله دوم برای کشاورزان اعلام خواهد شد.

بختکی خاطر نشان کرد: کشاورزان به توصیه کارشناسان توجه داشته باشند تا به موقع بتوانند مزارع خود را سمپاشی کنند.

وی عنوان کرد: کشاورزان اگر به موقع بتوانند مبارزه با سن گندم را انجام دهند دچار خسارت‌های کمتری می‌شوند.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر مشکلی به لحاظ سم مبارزه با سن گندم در استان زنجان وجود ندارد.//ع 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر