logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
از سوی سازمان های مختلف اجرا می شود؛

برنامه های قرآنی پایتخت شور و شعور حسینی در ماه رمضان/ از اجرای طرح جمع خوانی تا گفتمان سازی و تدبر در قرآن

برنامه-های-قرآنی-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-در-ماه-رمضان-از-اجرای-طرح-جمع-خوانی-تا-گفتمان-سازی-و-تدبر-در-قرآن

همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی مختلفی از سوی ادارات و نهادهای مختلف استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; همزمان با ماه مبارک رمضان، سازمان ها و ادارات زنجانی اقدام به برگزاری برنامه های قرآنی می کنند.

مرتضی مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح قرآنی 1451 در 288 خانه نور توسط کانون های تخصصی و کانون های دانشگاهی استان زنجان،اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح تشويق و ترغيب عموم علاقه مندان، برایانس با آيات قرآن کریم، زمینه سازی برای دست­یابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است.

این مسئول ادامه داد: گفتمان­سازی و تدبر در قرآن کریم و  مشارکت و هم افزایی در اجرای برنامه­های قرآنی با سایر نهادها و دستگاه های قرآنی از دیگر اهداف این برنامه ها محسوب می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان مدت زمان اجرای طرح را سه ماه عنوان کرد و ادامه داد: این طرح از امروز در کانون های مذکور اجرا می شود. 

مقدمی با بیان اینکه روخوانی و روان خوانی، حفظ و مفاهیم سوره ملک و واقعه به عنوان محتوای طرح مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: به همین منظور کلاس های 15 تا 25 نفر در محل اجرای طرح تشکیل می شود.

وی با اشاره به شرکت شرکت کنندگان در این طرح گفت: افرادی که عضو کانون، نمازگزار مسجد و علاقمند برای شرکت در کلاس ها هستند می توانند در طرح 1451 شرکت کنند.

 

*حسینیه اعظم زنجان میزبان جمع خوانی قرآنی

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم یکی از برنامه هایی است که از اول ماه مبارک رمضان ساعت 18 هر روز با حضور قاریان بین اللملی در حسینیه اعظم برگزار می شود. 

در این مراسم هر روز یک جزء از قرآن کریم توسط سه تن از قاریان قرائت می شود که به صورت زنده در شبکه اشراق زنجان پخش می شود.

ویژه برنامه شب های قدر هم از دیگر برنامه های حسینیه اعظم زنجان در ماه مبارک رمضان است که شب های 19 تا 23 ماه مبارک رمضان برگزار می شود. 

همچنین در سالروز شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) ویژه مراسم عزاداری و سوگواری از ساعت 10 روز 21 رمضان در حسینیه اعظم برگزار می شود.

در طول ماه مبارک رمضان هر شب مراسم مدیحه سرایی از ساعت 22 شب در حسینیه اعظم زنجان همراه با نماز مغرب و عشا اجرا می شود. 

سخنرانان این ایام حجت الاسلام مهدی محبّی سخنران نیمه نخست ماه رمضان به همراه مداحی حاج سید یوسف شبیری و نیمه دوم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام کاظم سرابی سخنران  و حسین نظری مداحی اعلام شده است.

 

*بقاع متبرکه و طرح ضیافت الهی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح جمع خوانی قرآن کریم از اول ماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 20 با قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز استان،ادامه داد: در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان 15 قاری منتخب استان با تائید شورای عالی قرآن کشور قرائت قرآن را برعهده دارند. 

حجت الاسلام نیکنام همچنین از برگزاری طرح ضیافت الهی ماه رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان خبر داد و افزود: محافل انس با قرآن کریم در مساجد هم از دیگر برنامه های این ایام محسوب می شود.

 وی از برپایی خیمه های معرفت در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

 

*نرم‌افزار چندرسانه‌ای قرآن کریم در زنجان رونمایی شد

نرم‌افزار چندرسانه‌ای قرآن کریم، «اکسیر» اثر استاد حاج یوسف قاسمی در محل دارالقرآن زنجان رونمایی شد.

«اکسیر» سومین اثر حاج یوسف قاسمی است که حامی اصلی آن اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان است.

تولید کننده نرم افزار اکسیر گفت: این نرم‌افزار به صورت dvd  طراحی شده و شامل بخش‌های ترتیل کل قرآن کریم، همگام با قرآن، اذان و ابتهال است.

این نرم‌افزار «اکسیر» با استفاده از فضای گرافیکی برای انتقال مفاهیم قرآنی و زمینه‌سازی برای تدبر در آیات نورانی وحی طراحی شده است و سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان حمایت بسیار خوبی را در تدوین و تولید این نرم افزار داشته است.

 

*اعزام هزار مبلغ به مناطق استان زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز با تشریح برنامه های ماه رمضان،از اعزام هزار مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان زنجان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: برگزاری گفتمان‎های دینی ، برگزاری سه جلسه تفسیر با حضور اساتید تفسیر از حوزه علمیه به استان از برنامه های این سازمان در ماه رمضان است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری حلقه‌های تفسیری موجود و طرح با قرآن در رمضان  خبر داد افزود: اقامه نماز به ویژه نماز جماعت صبح در ماه رمضان جدی تر دنبال می شود.

حجت الاسلام صفی یاری به بحث تکریم مناسبت‌های ماه رمضان نیز تأکید کرد و گفت: بحث وفات حضرت خدیجه (س) و میلاد امام حسن مجتبی (ع)، بحث ایام ضربت خوردن حضرت علی (ع) و همچنین مراسم‌های مناسبتی ۱۴ و ۱۵ خرداد نیز باید مورد تأکید قرار گرفته و به عنوان یک موضوع مهم دیده شود.

صفی یاری با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت شبکه تبلیغی در گرامیداشت روز جهانی قدس و توجه به شعار سال نیز در دستور کار سازمان قرار خواهد گرفت، افزود: جریان‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بحث مدیریت مسافران و بیماران و بیمارستان‌ها و اصناف و اماکن خدماتی نیز از دیگر موضوعاتی است که در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: برخورد با حرمت‌شکنی و روزه‌خواری علنی، زمینه‌‎سازی برای کیفیت‌بخشی بیشتر به شب‌های قدر و مراسم احیا نیز از دیگر موضوعاتی است که در ماه رمضان مورد تأکید قرار خواهد گرفت.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر