logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۰۹۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یادداشت؛

اعتبار دیپلماسی مدیون اقتدارمیدان است!

اعتبار-دیپلماسی-مدیون-اقتدارمیدان-است!
آیا برای دپیلماسی بدون میدان ، آن هم برای کشوری که می خواهد روی پای خود بایستد و سر در برابر استکبار فرو نیاورد معنا دارد؟!

به گزارش موج رسا; ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در مصاحبه ای به اصطلاح محرمانه به مرد میدان مقاومت تعرض هایی کرد و اعلام کرد: « دیپلماسی را فدای میدان کردیم و میدان هزینه ای برای دپیلماسی نکرد. در طول مدت زمان مسئولیت هیچ وقت نتوانستم که از فرمانده میدان بخواهم که اینکار را انجام بده چرا که من در دپیلماسی نیاز دارم؛ تقریبا هر بار که برای مذاکرات می رفتم این شهید سلیمانی بود که می گفت می خواهم تو این خواسته را بگویی و یا این نکته را بگیری! اما این که من از ایشان بخواهم که مثلا از هواپیمای ایران ایر در مسیر تهران – سوریه استفاده نکن؛ ایشان زیر بار نمی رفت. ما بسیاری از هزینه های دیپلماتیک که دادیم به خاطر این بود که میدان برای نظام اولویت داشت. یعنی در این حد دپیلماسی فدای میدان شد. وقتی میدان بخواهد به جای دپیلماسی تصمیم بگیرد؛ یعنی وقتی اهداف میدانی بر دپیلماسی و استراتژی کشور حاکم بشود آنها می توانند با ما بازی کنند»

 
✍️در این خصوص نکاتی قابل تامل است:
 
اینکه گفته می شود این فایل محرمانه بوده است اما چگونه یک فایل محرمانه  وزارت خارجه از استودیو ایران اینترنشنال سر در می آورد سئوالی بی پاسخی بر روی صدها سئوال بی پاسخ از دولتی که بیشترین نیروی امنیتی را در پست های مختلف بکارگیری کرده است. این همه درز و راه نفوذ نوبر است.
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر