logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۰۹۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

قانون اساسی، نظارت را برای تمام ارکان حاکمیت تعیین کرده است

قانون-اساسی،-نظارت-را-برای-تمام-ارکان-حاکمیت-تعیین-کرده-است
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مباحث در نظام جمهوری اسلامی بر مبنای قانون اساسی تنظیم شده و این قانون، نظارت را برای تمام ارکان حاکمیت تعیین کرده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در جمع شماری از بازرسان بازرسی کل استان زنجان اظهار داشت: از حضرت امیرالمومنین(ع) نقل است که برای تحقق عبودیت اگر تمام ابعاد حاکمیت دنیا را در یک طرف و امر به معروف و نهی از منکر را در طرف دیگر قرار دهیم نسبت امر به معروف و نهی از منکر به تمام ابعاد حاکمیت مانند اقیانوس به رطوبت است.

وی با بیان اینکه افرادی که اطلاعی از حقوق ندارند، تصور می‌کنند که نهاد یا وزارتخانه‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر باید داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که نهادها و دستگاه‌های متعدد و موسّع، آمر به معروف و ناهی از منکر بوده و بُعد نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز به آمر به معروف و ناهی از منکر بودنش است.

حجت‌الاسلام باقری افزود: افرادی که مطلع نیستند و دوست هم ندارند که مردم، مطلع شوند در جاهایی که به نفع خودشان باشد می‌گویند ما انجام دادیم اما در جایی که ضرر باشد، می‌گویند رهبر انقلاب در جریان مسائل بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی که وظیفه‌اش خدمت به مردم است ادعا کرد که مشکلات کشور را به شیوه کذایی (مذاکره) حل می‌کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با تعیین خطوط قرمز، اجازه مذاکره را دادند و تعهد برجام شکل گرفت پس دولت باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه هر یک از دولت‌ها موظف‌اند کاری به نفع مردم انجام دهند، اظهار داشت: رهبر انقلاب نیز تا حدی که منافع ملت به خطر نیفتد، همراهی می‌کنند پس دولت موظف است برجام را تا آخر پیگیری کند و اینطور نمی‌شود که کشور را 8 سال معطل کرده و نتیجه نگیرند.

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: اگر برجام نبود، هیچگاه شاهد شهادت شهید سلیمانی نبودیم و نتایج بهتری در سوریه و لبنان می‌گرفتیم که سازمان بازرسی، دست پُری برای ورود به چنین موضوعات دارد.

وی با بیان اینکه از سویی علاقه‌مندان حاکمیت در تله‌ای می‌افتند که طرفداران برجام را تخطئه کنند، تصریح کرد: برجام، تفاهمی است که طبق قانون انجام شده و دولت باید آن را به نتیجه برساند چرا که رهبر انقلاب تا جایی که امکان داشت، همراهی کردند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور را 8 سال منتظر برجام گذاشتند پس باید نتیجه بگیرند، گفت: این رفتارها (صوت ظریف) به معنای این است که انگار اجازه نمی‌دهیم نتیجه بگیرند که این نگاه عوامانه، ما را از کار و وظیفه اصلی دور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فقر فرهنگ حقوقی در کشور داریم، ابراز کرد: فرهنگ حقوقی جامعه به قدری پایین است که یک نماینده برای اینکه رای بیاورد، چشمش را عملاً به قانون می‌بندد و وقتی این فرد، قانون را برای خودش تبیین نکرده برای مردم نیز تببین نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام باقری اظهار داشت: تمام مباحث در نظام جمهوری اسلامی بر مبنای قانون اساسی تنظیم شده و این قانون، نظارت را برای تمام ارکان حاکمیت تعیین کرده است.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف و ابزارهای قانونی مناسب و علمی به وسیله قانون از باب امر به معروف و نهی از منکر در رقیق‌ترین و شدیدترین حالت ممکن تعریف شده است.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: هر اندازه فهم ما از قانون در جامعه، دقیق و صحیح و ملتزم‌تر باشد کارها به خوبی پیش می‌رود در نتیجه، مسائلی در جامعه وجود دارد که از طریق سازمان بازرسی باید پیگیری شود.

//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر