logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۰۹۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

اتمام واکسیناسیون افراد بالای 80 سال تا پایان هفته در زنجان

اتمام-واکسیناسیون-افراد-بالای-80-سال-تا-پایان-هفته-در-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از اتمام واکسیناسیون افراد بالای 80 سال تا پایان هفته در زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارش‌های واضحی برای تاثیرگذاری کووید 19 و تزریق واکسن بر روی فیزیولوژی بانوان و عادت ماهانه گزارش نشده است و انتظار هم نداریم.

وی از واکسینه شدن  600 دانشجوی در استان زنجان خبرداد و گفت: در پروتکل کشوری دانشجویانی که بخش بالینی حضور داشته و یا بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند، شامل واکسیناسیون می‌شوند.

این مسئول بیان داشت: مابقی دانشجویان جزو پروتکل‌ها هنوز قرار نگرفته‌اند و در معرض خطر هم نیستند و مگر اینکه برنامه جدیدی از سوی وزارت بهداشت اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمان در خصوص واکسیناسیون دانشجویان غیر بومی نیز گفت: در صورتی که این دانشجویان شامل پروتکل‌ها باشند واکسینه می‌شوند.

قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر سه نوع واکسن روسی، چینی و آسترازنکا در استان زنجان بر اساس سهمیه تزریق می‌شود، افزود: افراد نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت برای تزریق به مراکز اعلام شده مراجعه می‌کنند.

وی یادآور شد: اکسیژن سازهای متعددی برای بیمارستان‌های استان زنجان به کارگیری شده است که به دلیل خرابی شاید مشکلاتی هم داشته باشند که اخیرا دو دستگاه اکسیژن ساز کانتینری برای استان خریداری شده است که قابلیت انتقال دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 نفر در آی سی یوهای استان بستری هستند، بیان داشت: روزانه 20 تا 30 نفر نیز در انتظار استفاده از آسی سی یوها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تصریح کرد: در روند بیماری کرونا در استان زنجان در بحث سرپایی کاهش مشخصی گزارش شده است که امیدواریم در هفته جاری روند بستری هم کاهشی شود اما رعایت پروتکل‌ها اصلی‌ترین موضوع در این زمینه محسوب می‌شود که عدم شرکت در دورهمی‌ها و مراسم‌ها اصل اساسی است اما باید درصد رعایت پروتکل‌ها برای تاثیرگذاری جدی و سریع افزایش یابد.

قزلباش در خصوص بازگشایی برخی مغازه‌ها در استان زنجان، گفت: وقتی کاری طول می‌کشد برای افراد خسته می‌شوند و از نظر اقتصادی و روانی فشار به افراد وارد می ‌آید که این موضوع را درک می‌کنیم اما در شرایط قرمز فقط مشاغل گروه یک فعالیت کنند و فعالیت 2،3 و 4 غیرقانونی است اگر چه نظارت‌هایی انجام می‌شود اما ممکن است تخلفاتی نیز انجام شود.

وی گفت: افزایش مسافرت ها در عید فطر یکی از نگرانی‌های جدی دانشگاه علوم پزشکی است اما منتظر سیاست ستاد ملی سیاست‌های باز دارنده را اعلام خواهد کرد که دانشگاه علوم پزشکی استان نیز پیگر اجرای آنها خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: هنوز رنگ بندی استان زنجان تغییر نکرده است و نزدیک 18 هزار نفر مشمول طرح واکسیناسیون بالای 80 سال هستند که تا دیروز 5 هزار نفر واکسینه شده‌اند و امروز هم این روند ادامه دارد و تلاش داریم تا آخر هفته بالای 80 ساله‌ها به اتمام رسیده و وارد مرحله بعدی شویم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر