logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۰۹۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون رئیس جمهور خبر داد؛

برگزاری نهمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی در تیر ماه امسال

برگزاری-نهمین-آزمون-فراگیر-استخدامی-دستگاه‌های-اجرایی-در-تیر-ماه-امسال
معاون رئیس جمهور از برگزاری نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در تیر ماه امسال خبر داد.

به گزارش موج رسا; جمشید انصاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت استخدامی‌ها در کشور اظهار کرد: نتایج آزمون هشتم فراگیر که با حضور حدود 560 هزار نفر برگزار شد و 38 هزار ظرفیت شغلی برای آن اعلام شده بود را اعلام کردیم و اکنون در مرحله مصاحبه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه قرار است تا نیمه خرداد ماه این افراد در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند، ابراز کرد: داوطلبان آموزش و پرورش باید دوره‌ای را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و بعد آن وارد مدارس خواهند شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در کنار این، آزمون خاصی را برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 داریم، عنوان کرد: براساس حکم بند د ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را تا پایان برنامه به استخدام دربیاورد که برای این گروه نیز 15 هزار ردیف شغل محل اعلام شده و ثبت نام نیز تا 12 اردیبهشت تمدید شده است.

وی افزود: پس از ثبت نام واجدین شرایط و در صورت بهتر شدن وضعیت کرونا آزمون این افراد نیز برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم تا پایان خرداد ماه نتایج آن را اعلام کنیم.

انصاری با بیان اینکه مجلس در قانون بودجه امسال و در بند د تبصره 20 تکلیفی را برای تبیدیل وضعیت ایثارگران مشخص کرده است، گفت: تمامی ایثارگران مشمول ماده 21 قانون خدمات رسانی به ایثارگران که به صورت قراردادی در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند، رسمی خواهند شد که این موضوع نیازمند یک دستورالعمل مشترک بین سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه است که باید تا پایان خرداد ماه صادر شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا این دستورالعمل را در موعد مقرر خود صادر کنیم و افرادی که تعدادشان بین 20 تا 25 هزار نفر باشد را در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت کنیم که البته تبدیل وضعیت اینها از اول فروردین ماه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری آزمون نهم را فراهم می‌کنیم، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان خرداد ماه آگهی ثبت نام را اعلام کنیم و آزمون مربوطه نیز در صورت بهتر شدن شرایط کرونایی در تیر ماه برگزار شود.

وی با بیان اینکه فعلا چیزی در خصوص ظرفیت آزمون بعد از نهایی شدن مشخص می‌شود، گفت: دستگاه‌های اصلی مانند آموزش و پرورش سهم عمده‌ای در این آزمونها دارند و دستگاه‌های دیگر نیز اگر بتوانند از سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار کنند، در این آزمون شرکت می‌کنند که همیشه آزمون ها بین 25 تا 30 دستگاه را شامل می‌شود.

انصاری با اشاره به موضوع واکسن اظهار کرد: خرید واکسن در دنیا پیچیدگی‌هایی دارد به طوری که خیلی از کشورها واکسن فایزر را خریداری کردند اما دولت آمریکا تصمیم گرفته واکسیناسیون را اول در کشور خودش نهایی کند که این موضوع باعث برخی پیچیدگی ها در کشورهایی همچون کانادا شده که سه برابر ظرفیت جمعیت خود واکسن خریداری کرده اما میزان واکسیناسیون در این کشور بسیار پایین و کمتر از 10 درصد است.

وی بیان کرد: ما از کشور هند واکسن خریداری کرده بودیم و یک بخشی را نیز تحویل گرفته بودیم که دادستانی هند دستوری را صادر کرد که تا زمان اتمام واکسیناسیون در این کشور صاردات ممنوع شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از 90 میلیون دوز واکسن را قرارداد بستیم، گفت: 21 میلیون واکسن کواکس، 60 میلیون اسپوتنیک و 10 میلیون واکسن چینی قرارداد داریم اما اینکه این کشورها چطور به قراردادشان عمل کنند نگرانی همیشگی ما است.

وی با بیان اینکه دولت به تولید داخلی واکسن اهتمام ویژه‌ای دارد، افزود: واکسن ایرانی کوبایی به نتیجه خوبی رسیده است اما باید کارآزمایی خاصی را در کشور خودمان انجام دهیم که اگر این مرحله را پشت سر بگذاریم به نظر می رسد انستیتو پاستور بتواند تولید را افزایش دهد و حجم قابل توجهی از واکسن را از واکسن مشترک ایران و کوبا و همچنین واکسن ایرانی برکت تامین کنیم.

//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر