logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۰۹۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

شعرا در خصوص کنگره 3535 شهید استان زنجان همت ویژه داشته باشند

شعرا-در-خصوص-کنگره-3535-شهید-استان-زنجان-همت-ویژه-داشته-باشند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت کنگره 3535 شهید استان گفت: شعرا در خصوص کنگره 3535 شهید استان زنجان همت ویژه داشته باشند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی به مناسبت ولادت کریم اهل بیت(ع) در جمع شعرای استان زنجان با بیان اینکه شعرا به خصوص شعرای جوان استعدادها و ظرفیت‌های خوب استان هستند، اظهار کرد: جامعه از برکات وجودی شما استفاده خواهد کرد که در این راستا از این استعداد خدادادی باید بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه شعرا در خصوص توحید و خداشناسی باید بیشتر وقت گذاشته و کار کنند، ابراز کرد: این موضوع باعث برکت زندگی و ذهن شعرا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: این امام حتی پیش ما شیعیان نیز مظلوم است، تاریخ ولادت و شهادت این امام به گونه‌ای مقدر شده که غربت ایشان مضاعف شده است.

وی با اشاره سختی‌ها و دشواریهای زندگی امام حسن(ع) عنوان کرد: شعرا باید نسبت به سرودن شعر برای کریم اهل بیت(ع) اهتمام ویژه و جدی داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه مطالعات دینی شعرا در خصوص شعر آئینی و اعتقادی تعیین کننده است، گفت: برخی اشعار ماندگار است، پروفسور کرمزاده از کشور آذربایجان که در نکوداشت 80 سالگی مرحوم استاد شهریار به ایران آمده بود، چنین می گفت که همه یا بخشی از شعر حیدربابا استاد شهریار را 60 درصد مردم باکو حفظ هستند.

وی با اشاره به اینکه شعرا باید یادگاری از خود به جای بگذارند، بیان کرد: امسال بزرگترین کنگره شهدای کشور به نام کنگره 3535 شهید در زنجان برگزار می‌شود، امروز جمعیت ما بعد از گذشت سالها از جنگ تحمیلی حدود یک میلیون نفر است و آن روزی که ما 3 هزار شهید دادیم جمعیت مان حدود 600 هزار نفر بود که این موضوع برای استان ما برجسته است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه شعرا در خصوص کنگره 3535 شهید استان همت ویژه داشته باشند، اظهار کرد: خواندن خاطرات وزندگی شهدا و ارتباط برقرار کردن با آنها بسیار مفید خواهد بود.

وی با اشاره به شخصیت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند اگر عقل نمود عینی پیدا کرده و قابل رویت باشد آن را می‌توان در امام حسن مجتبی(ع) دید.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر