logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۰۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

17 هزار سالمند بالای 80 سال در زنجان واکسینه می‌شوند

17-هزار-سالمند-بالای-80-سال-در-زنجان-واکسینه-می‌شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر خبرنگاران در اولویت‌های اعلام شده در فاز دوم پیش‌بینی نشده‌اند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مراکز 16 ساعته بر اساس نسخی که نوشته می‌شود دارو در اختیار بیماران کرونایی قرار می دهند که بیشتر این خدمات  در حد رایگان است.

وی با بیان اینکه خدمات مراکز در روستاها و شهرهای کوچک با شرایط متفاوت‌تر و با قیمت کمتر ارائه می‌شود، افزود: درمانگاه شماره 14 زنجان خدمات تخصصی را به بیماران کرونایی ارائه کرده و متخصصان عفونی و داخلی صبح و بعدظهر بیماران را ویزیت و یا دستور بستری می‌دهند.

این مسئول از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در استان زنجان از امروز خبرداد و گفت: تاکنون 700 نفر از این شهروندان در استان واکسینه شده‌اند که در بعدظهر این روند ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه افراد بالای 80 سال دارای بیماری زمینه‌ای یا صعب‌العلاج باید دارای تاییدیه پزشکی و مدارک مربوطه باشند تا واکسیناسیون عادلانه‌تر اجرایی شود، افزود: 17 هزار سالمند بالای 80 سال در استان زنجان هستند که باید به سرعت این واکسیناسیون انجام شود.

قزلباش خاطرنشان کرد: در روزهای آینده گروه‌های سنی 75 تا 80 و یا 70 تا 75 سال در ردیف دریافت واکسن قرار می‌گیرند تا به گروه‌های سنی پایین‌تر برسیم.

وی در خصوص تغییر وضعیت رنگ بندی استان با توجه به تعطیلی اصناف و سامانه حمل‌و‌نقل، گفت: تغییرات با تعطیلی اصناف اثرگذار است اما این تغییر نیازمند زمان 10 تا 14 روزه است.

این مسئول بیان داشت: اثرات محدودیت اعمال شده در خصوص اتوبوسرانی، نانوایی‌ها، قنادی‌ها و مراکز پخت آش و حلیم در چند روز آینده مشاهده می‌شود ضمن اینکه فقط یک عامل در افزایش یا کاهش کرونا اثر گذار نیست و باید منافذ مختلف انتشار ویروس از جمله سامانه حمل‌و‌نقل شهری، بین شهری، دور همی‌ها و اجتماعات بسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یادآور شد: واکسیناسیون افراد بر اساس پروتکل‌های تعریف شده انجام می‌شود، مگر اینکه از سوی وزارت بهداشت صنوف دیگری نیز اضافه شود که در حال حاضر خبرنگاران در اولویت‌های اعلام شده در فاز دوم پیش‌بینی نشده‌اند.

قزلباش در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی ادارات، گفت: گزارش‌هایی در این زمینه به دانشگاه رسیده است و در ستاد استانی کرونا استاندار زنجان نیز در خصوص این موضوع به حراست کل استان و حراست ادارات تاکید کردند. //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر