logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۰۸۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

سهمیه‌ نهاده مرغداریها در سامانه بازارگاه بارگذاری شد/ واردات 30 میلیون قطعه جوجه به کشور

سهمیه‌-نهاده-مرغداریها-در-سامانه-بازارگاه-بارگذاری-شد-واردات-30-میلیون-قطعه-جوجه-به-کشور
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به وضعیت نهاده‌های مرغداریهای استان گفت: سهمیه‌ نهاده مرغداریها در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکل جوجه‌ریزی مرغداریها در استان زنجان اظهار کرد: مشکل جوجه‌ریزی مختص استان زنجان نیست و این مشکل کشوری است.

وی با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی مرغداریهای استان زنجان در شرایط اضطرار نیست تصریح کرد: به خاطر تعامل و فعالیت مرغدران شرایط استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها در جوجه‌ریزی بهتر است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تایید افزایش قیمت جوجه در بازار افزود: متاسفانه موضوع افزایش قیمت جوجه در بازار صحت دارد و به قیمت 8 هزار تومان رسیده بود که امروز کمی قیمت آن کاهش یافته است.

وی در ادامه به موضوع واردات جوجه اشاره و عنوان کرد: قرار است حدود 30 میلیون قطعه جوجه وارد کشور شود که در چند روز آینده به دست مرغداران می‌رسد.

تاراسی با تاکید براینکه با واردات این میزان جوجه قیمت در بازار متعادل می‌شود ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با واردات این محموله قیمت جوجه در بازار به قیمت قبلی برگردد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در مورد علت تاخیر در رسیدن نهاده‌ها به دست مرغداران ابراز کرد: روز گذشته سهمیه‌ مرغداریها در بازارگاه بارگذاری شد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان همچنین با تایید موضوع با تاخیر رسیدن نهاده‌ها به دست مرغداران که گاها با تاخیر یک ماهه به دست مرغداران می‌رسد بیان کرد: این موضوع را رد نمی‌کنیم، در گذشته نیز این مشکل وجود داشت و متاسفانه نهاده با تاخیر به دست مرغدران می‌رسید اما قول مساعد دادند که این مشکل نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه مشکل جدی در گذشته در تامین نهاده داشتیم و تنها 30 درصد نیاز مرغداریها را می‌توانستیم تامین کنیم که خوشبختانه این مشکل برطرف شده و نیاز 100درصد مرغداریها تامین می‌شود گفت: تنها مشکل تاخیر در رسیدن نهاده‌ها به دست مرغداران است که کم‌کم این مشکل نیز برطرف می‌شود.

تاراسی با اشاره به اینکه علت تاخیر نهاده‌ها به موضوع تخصیص و حمل‌و‌نقل برمی‌گردد ادامه داد: مهم این است که نهاده بالاخره به دست مرغدار می‌رسد و در سال گذشته مشکل چنان بحرانی بود که نهاده‌ مورد نیاز به دست مرغداران نمی‌رسید.

وی با تاکید براینکه محدودیت‌های کرونا هم در موضوع رسیدن نهاده با تاخیر به دست مرغداران تاثیر گذار است اظهار داشت: این مشکل نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان تاکید کرد: اگر با همین روال پیش برویم مشکل مرغ در کشور برطرف خواهد شد.

وی در خصوص قاچاق جوجه به خارج از کشور نیز افزود: بنده نیز این موضوع را شنیدم اما اینکه چقدر موضوع قاچاق جوجه بر کمبود آن در بازار تاثیرگذار است و اینکه این موضوع در گذشته هم وجود داشت یانه، باید مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع در هاله‌ای از ابهام است چرا که بدون بررسی در این مورد نمی‌توان نظر داد.

تاراسی خاطر نشان کرد: ارز 4200 تومانی در هر جایی باشد قطعا در آن حوزه قاچاق وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه به سازمان توسعه بازرگانی و معاونت دام  جهادکشاورزی استان به جد تاکید شده که به بحث فروش خارج از شبکه جوجه ورود کرده و موضوع را بررسی کنند بیان کرد: اگر واحدی از جوجه‌کشی فروش خارج از شبکه داشته باشند کوچکترین اغماضی نخواهیم کرد و اگر به ما ثابت شود که واحدی از جوجه‌کشی در استان در قاچاق جوجه نقش دارند بدون اغماض برخورد تعزیراتی با آن انجام خواهد شد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نیاز سالانه استان به جوجه‌ یک روزه حدود 22 میلیون است عنوان کرد: میزان تولید سالانه جوجه در استان زنجان نیز به 35 تا 42 میلیون می‌رسد.

وی یادآور شد: بخشی از نیاز استان به جوجه یک روزه از سایر استان‌ها تامین می‌شود و همچنین بخشی از نیاز سایر استان‌ها را ما تامین می‌کنیم، در واقع داد و ستد با سایر استانها در حوزه جوجه وجود دارد.

تاراسی با تاکید براینکه در حال حاضر میزان جوجه‌ریزی در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است خاطر نشان کرد: جوجه‌ریزی در ایام انتخابات تاثیر دارد تلاش ما این است در ایام انتخابات در استان هیچ گونه مشکلی در حوزه مرغ نداشته باشیم.

وی گفت: البته این تلاش‌ها مختص استان زنجان نیست و وزارت جهادکشاورزی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا مشکل مرغ در ایام انتخابات که حساسیت بیشتری دارد را در حالت طبیعی نگه دارد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر