logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۰۸۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

واکسن تولید مشترک ایران و کوبا خردادماه به تولید انبوه می‌رسد

واکسن-تولید-مشترک-ایران-و-کوبا-خردادماه-به-تولید-انبوه-می‌رسد
رئیس انستیتوپاستور ایران گفت: واکسن تولید مشترک ایران و کوبا خردادماه به تولید انبوه می‌رسد و در صورت دستور وزارت بهداشت وارد بازار خواهد شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا بیگلری صبح دوشنبه در بیست و سومین آئین پویش ره سلامت و مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا با بیان اینکه انستیتوپاستور ایران نام آشنای همه مردم ایران است، اظهار داشت: این مؤسسه همواره در بحران‌های سلامت همراه مردم بوده است.

وی با بیان اینکه با آغاز شیوع کرونا انستیتوپاستور ایران کار تشخیص را آغاز کرد، ابراز داشت: امروز در روند تشخیص در دورترین نقاط بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه داریم که سخت‌ترین آزمایش‌ها را انجام می‌دهند.

ارائه ۶ طرح ویژه به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای تولید واکسن کرونا

رئیس انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه تولید کیت‌های بومی را در دستور کار قرار دادیم و پس از رسیدن به تولید انبوه در راستای صادرات کیت نیز اقدام کردیم، ادامه داد: همه کشورها به توانایی انستیتوپاستور ایران اذعان داشتند و این حرکت جهادی منجر به طراحی ۶ طرح ویژه برای تولید واکسن کرونا و ارائه آن به معاونت فناوری و علمی رئیس جمهوری شد.

وی با بیان اینکه تابستان سال گذشته شرکت در همکاری مشترک با متخصصان خارجی را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: همه شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و کوبا را برای این امر انتخاب کردیم.

استفاده از قطعات مختلف ویروس کرونا در واکسن تولید مشترک کوبا و ایران

بیگلری با بیان اینکه این واکسن قطعات مختلف ویروس کرونا را بر روی واکسن کزار سوار کرده‌ایم، ادامه داد: این واکسن می‌تواند با چند ویروس جهش یافته مقابله کند.

وی گفت: این واکسن «یادآور» دارد و این ویژگی منحصر به فرد واکسن تولید مشترک ایران و کوبا است.

رئیس انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه تک دُز این واکسن می‌تواند برای افرادی که قبلاً کرونا گرفته‌اند کافی باشد، ابراز داشت: این واکسن تنها واکسنی است که مکمل یادآور داشته و حتی فایرز اخیراً به فکر تولید یادآور افتاده است.

وی با بیان اینکه این واکسن سمی دارد که آنتی ژن‌ها را به پروتئین حامل وصل می‌کند و این امر نیز ویژگی خاص این واکسن است.

بیگلری با بیان اینکه انستیتوپاستور ایران سعی دارد با پیشینه ۱۰۰ ساله واکسن کرونا را به تولید انبوه برساند، ادامه داد: فازهای یک و دودر کوبا نشان داد که این واکسن عوارض بسیار کمی دارد.

۲۴ هزار نفر در فاز سوم واکسینه می‌شوند

وی اضافه کرد: در کل کشور ۲۴ هزار نفر در فاز سوم با این واکسن واکسینه می‌شوند و سهم استان اصفهان سه هزار دُز واکسن است.

رئیس انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه خرداد ماه تولید انبوه را انجام می‌دهیم، ادامه داد: این واکسن با دستور وزارت بهداشت وارد بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کرونا نشان داد تولید واکسن وظیفه حاکمیتی است، ابراز داشت: نگاه به خارج از مرزها در این زمینه اشتباهی محض است.

بیگلری با بیان اینکه طی یک سال اخیر در زمینه تولید واکسن ۲۰ سال پیشرفت داشتیم، گفت: این بحران ما را تحریک کرد تا پیشرفت کنیم و این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر