logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۰۸۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در قرارگاه کرونای استان زنجان مطرح شد؛

برنامه‌ شب‌های قدر بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا در زنجان برگزار می‌شود

برنامه‌-شب‌های-قدر-بر-اساس-دستورالعمل-ستاد-کرونا-در-زنجان-برگزار-می‌شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه قرارگاه کرونا، شرایط برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر در استان زنجان را تشریح کرد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه قرارگاه کرونای استان زنجان، اظهارداشت: ماه رمضان سال گذشته وضعیت بیماری کرونا در اوج نبود اما در حال حاضر در اوج پیک‌های اول، دوم و سوم بیماری کرونا قرار داریم.

وی افزود: مساجد منتخب باید مراسم‌های شب‌های قدر را برگزار کنند و نباید از مدارس در این زمینه استفاده شود.

وی برضرورت داشتن فضای باز و رعایت فاصله دو متری در برگزاری مراسم‌ها تاکید کرد و گفت: پیشنهاد ما برگزاری این برنامه تنها با حضور ۳۰ نفر است.

این مسئول یادآور شد: زمان برگزاری باید تنها یک و نیم ساعت بوده و داخل مسجد و شبستان نباید تجمعی برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: مراسم نماز عید فطر هم باید با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

صائینی با بیان اینکه بیماری کرونا در اوج است، ابراز کرد: برگزاری تجمعات مطلوب نیست و باید حتما پروتکل‌ها در این زمینه رعایت شود.

"مسیح‌الله سلطانی" مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، در ادامه این جلسه اظهارداشت: پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر طبق دستوالعمل‌های ستاد کرونای کشور باید رعایت شود.

وی گفت: در حال حاضر تنها یک شهرستان استان زنجان در وضعیت نارنجی است و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

این مسئول بیان داشت: برنامه‌های شب‌های قدر در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در فضای باز و با جمعیت کم برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهارداشت: برنامه‌های شب‌های قدر مثل سال‌ گذشته با توجه به شرایط و رنگ بندی اعلام شده در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: شرایط برگزاری مراسم‌های شب‌های قدر در استان زنجان بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا فراهم می‌شود.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ مسجد در استان زنجان وجود دارد که در حال حاضر تعطیل بوده و هیئت‌های مذهبی نیز برنامه‌ای برگزار نمی‌کنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر