logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۰۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

ویروس کرونای هندی هشدار جدی برای مردم جهان است

ویروس-کرونای-هندی-هشدار-جدی-برای-مردم-جهان-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت:ممکن است ویروس هندی به دلیل وجود مراودات در زمان کوتاهی به ایران برسد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران در خصوص کرونای هندی، اظهار داشت: در حال حاضر کلیپ‌هایی از بیماران مبتلا به ویروس کرونای هندی منتشر شده است که انسان را تحت تاثیرقرار می‌دهد اما در چند روز آینده وضعیت شفاف‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی وحشتناک بوده و رفتار عجیب و غریبی داشته و واگیری و مرگ و میر آن بسیار بالا است، افزود: این ویروس می‌تواند هشدار جدی برای مردم جهان باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ممکن است ویروس هندی در زمان کوتاهی به ایران برسد، هر چند اقداماتی که کشورها انجام می‌دهند در تاخیر ورود این ویروس تاثیرگذار خواهد بود اما با توجه به روابط هند با سایر کشورها به ویژه پاکستان امکان درگیری کشورها افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: کار آزمایی بالینی واکسن کوبایی- ایرانی طبق برنامه‌ریزی انجام شده روز پنج‌شنبه در زنجان آغاز می‌شود و داوطلبان این واکسن را دریافت می‌کنند.

قزلباش با بیان اینکه برخی افراد احساس می‌کردند با گرفتن کرونا، مجددا به این ویروس گرفتار نمی‌شوند و این موضوع موجب کاهش رعایت پروتکل‌ها از سوی این افراد شد، افزود: این در حالی است که 11 تا 15 درصد افراد مجددا مبتلا شده‌اند.

وی یادآور شد: ثبت‌نام دریافت واکسن کوبایی – ایرانی از طریق فراخوان بوده و حدودا 3 هزار و 500 نفر در این آزمایش شرکت می‌کنند که تاکنون ثبت‌نام‌ها در استان مطلوب بوده است.

این مسئول در خصوص تدابیر استان زنجان برای ویروس هندی، خاطرنشان کرد: ورود ویروس‌های جهش یافته جدید به کشور به ویژه کشورهای انگلیس و هند محتمل است اما با ورود این ویروس، پروتکل‌ها با جدیت بیشتری باید رعایت شده و یا پروتکل‌های جدیدی تعریف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر، گفت: نظارت‌ها در چند سطح از جمله از سوی مردم، اصناف و تیم‌های مشخص شده انجام می‌شود.

قزلباش یادآور شد: در هفته‌های اخیر با تلاش‌های انجام شده نظارت‌ها جدی‌تر شده و در شب‌های قدر نیز بر رعایت پروتکل‌ها در مراسم‌های مذهبی نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان بیشترین رعایت پروتکل را به همراه 4 استان کشور دارد که این میزان 76درصد است، افزود: اما میزان رعایت پروتکل‌ها باید به بیش از 90 درصد برسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر